Show simple item record

dc.contributor.authorWięckiewicz, Agnieszka
dc.date.accessioned2020-05-05T15:07:01Z
dc.date.available2020-05-05T15:07:01Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18334
dc.description.abstractPraca jest próbą zbadania wpływu niemieckiego kolonializmu na szeroko pojętą kulturę niemieckojęzyczną okresu 1884–1989 oraz wskazania, w tym kontekście, na złożony charakter mechanizmów społecznego wykluczenia. Pierwsza część została poświęcona obrazom czarności upowszechniającym się w niemieckiej kulturze począwszy od XIX wieku. Na przykładzie dzieł Thomasa Manna, Waltera Benjamina, Friedricha Nietzschego, Sigmunda Freuda oraz wybranych źródeł wizualnych do 1945 roku, autorka przedstawia funkcjonowanie w kulturze niemieckiej fantazmatu imperium oraz jego kolonii. W drugiej części pracy podejmuje namysł nad doświadczeniem czarnych Niemców na podstawie ich wspomnień oraz autobiografii. Szczególną uwagę poświęca związkom negrofobii z antysemityzmem oraz strategiom oporu wykluczonych wobec rasizmu.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectróżnica rasowapl
dc.subjectimaginariumpl
dc.subjectAfroniemcypl
dc.subjectrasizmpl
dc.subjectniemiecki kolonializmpl
dc.subjectHannah Höchpl
dc.subjectepidermizacjapl
dc.subjectwyparciepl
dc.subjectautobiografiapl
dc.subjectFrantz Fanonpl
dc.titleObrazy czarności. Wyobraźnia imperialna i różnica rasowa w niemieckiej kulturze wizualnej XIX i XX wiekupl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawski Wydział Polonistykipl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska