Third Places in the Era of Virtual Communities
Streszczenie
The purpose of the article is to analyse virtual communities in the context of Ray Old-enburg’s third place theory. The author argues that virtual third places are a response to the needs of virtual communities and their features are similar to Oldenburg’s third places. The first part of the article presents the basics of Oldenburg’s third place theory while the second one shows the characteristics of virtual communities: a review of definitions, their typology and features. The criteria of collectivity of virtual communities are also discussed in the context of Oldenburg’s third places features. Celem artykułu jest analiza społeczności wirtualnych w kontekście teorii trzeciego miejsca Raya Oldenburga. Autorka stawia tezę, że wirtualne trzecie miejsca są odpowiedzią na potrzeby społeczności wirtualnych, a ich cechy są zbieżne z trzecimi miejscami Oldenburga. W części pierwszej artykułu przedstawiono podstawy teorii trzeciego miejsca Oldenburga, w czę-ści drugiej zaprezentowano charakterystykę społeczności wirtualnych: przegląd definicji, ich typologię oraz cechy. Wskazano również na kryteria wspólnotowości społeczności wirtualnych w kontekście cech trzecich miejsc Oldenburga. Praca ma charakter przeglądowy, aby osiągnąć założony cel, dokonano kwerendy i analizy krytycznej literatury przedmiotu. Słowa kluczowe: trzecie miejsca, społeczności wirtualne, społeczeństwo sieci
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16158]