Podstawy segmentacji rynku międzynarodowego (teoria łańcuchów celów i środków)
Streszczenie
W ostatnich latach zauważa się postępujący rozwój zaangażowania przedsiębiorstw na rynku światowym, istotnym wyzwaniem staje się realizacja zadań marketingu międzynarodowego. Zainteresowanie firm marketingiem międzynarodowym wynika m.in. z następujących przesłanek:
* potencjał nabywczy oferowany przez rynek światowy znacznie przekracza
zdoiność nabywczą rynku krajowego;
* możiiwe jest uzyskanie tzw. korzyści skali w przypadku występowania nadwyżki zdolności produkcyjnej;
* umiędzynarodowienie asortymentu produkcji może stanowić korzystniejszą
alternatywę niż jego dywersyfikacja;
* produkt znajdujący się u schyłku cyklu życia na krajowym tynku w tym samym
czasie może doświadczać wzrostu na tynku zagranicznym;
* dla określonego asortymentu wyrobów konkurencja na tynkach zagranicznych
może być mniej intensywna niż na tynku krajowym.
Zadaniem menedżerów zajmujących się marketingiem międzynarodowym jest
opracowanie i wdrożenie programu marketingowego, który umożliwi firmie dostosowanie się do otoczenia i osiągnięcie wytyczonego celu. Wymaga to międzynarodowej perspektywy i widzenia świata lub jego części jako rynku składającego się z
wielu segmentów, zdefiniowanych w sposób odpowiedni do sprzedawanego produktu i niekoniecznie znajdujących się w granicach jednego państwa
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16161]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: