Techniki pomiaru łańcuchów celów i środków (wprowadzenie do zastosowania segmentacji międzynarodowej)
Streszczenie
Nowe podejścia badawcze do segmentacji rynku światowego obejmują tzw.
segmentację międzyrynkową, która zmierza w kierunku łączenia podobnych segmentów
rynkowych znajdujących się w różnych krajach w jeden międzynarodowy
segment, określany jako międzyrynkowy. Jest to możliwe, ponieważ proces globalizacji
dotyczy również postaw i zachowań konsumentów. Wybrane grupy konsumentów
z różnych krajów często łączy ze sobą więcej wspólnych cech, niż z innymi
konsumentami w ich macierzystych krajach. Zatem segment rynkowy wyodrębniony
w jednym kraju może być zbliżony do odpowiedniego segmentu w innym
kraju. Ponadto istnieje wiele produktów umożliwiających zaspokojenie potrzeb
i oczekiwań konsumentów globalnych. Teoria konsumpcyjnych łańcuchów celów
i środków może stanowić konceptualną podstawę segmentacji mjędzyrynkowej.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: