Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSobczak, Elżbieta
dc.date.accessioned2020-07-31T12:10:31Z
dc.date.available2020-07-31T12:10:31Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationSegmentacja makroekonomiczna rynków zagranicznych na przykładzie krajów Unii Europejskiej i krajów kandydackich / Elżbieta Sobczak. // Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. - 2004, nr 1022, s. 239 - 249 tab.pl
dc.identifier.issn0324-8445
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18679
dc.description.abstractThe objective of the hereby study is the macroeconomic segmentation of the European Union countries’ market and the market of the candidate countries, considering the multivariate comparative analysis methods and the portfolio analysis. A strategic marketing research has been carried out with reference to: macrosegmentation basis identification, the division of international market into macrosegments (groups of countries), elaboration of macrosegments’ profiles (characteristics of groups of countries), evaluation of each macrosegment attractiveness and the choice of target foreign markets.en
dc.description.abstractSegmentacja rynku jest jedną z podstawowych strategii przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym, umożliwia bowiem zwiększenie konkurencyjności międzynarodowej przedsiębiorstwa poprzez wykorzystanie przewagi standaryzacji. Jej celem jest identyfikacja homogenicznych segmentów transnarodowych istniejących w różnych krajach. Koncepcja segmentacji rynku międzynarodowego obejmuje dwa zintegrowane etapy: segmentację makroekonomiczną polegającą na wyborze krajów, w których przedsiębiorstwo zamierza prowadzić działalność, oraz segmentację mikroekonomiczną, w ramach której następuje identyfikacja jednorodnych grup konsumentów. Segmentacja makroekonomiczna umożliwia wybór rynków w sensie geograficznym, ponieważ kryteria odnoszą się do całych krajów. Tradycyjnie najczęściej dokonuje się segmentacji rynków zagranicznych według takich kryteriów, jak: lokalizacja geograficzna, sytuacja polityczna, poziom rozwoju gospodarczego, system religijny, odrębności kulturowe i społeczno-demograficzne ludności itp. [5; 6; 16]. Celem tego opracowania jest zaproponowanie procedury segmentacji makroekonomicznej z uwzględnieniem metod wielowymiarowej analizy porównawczej oraz analizy portfelowej. Ilustrację empiryczną przedstawionej koncepcji badań stanowi segmentacja makroekonomiczna rynku krajów UE i krajów kandydackich obejmująca: identyfikację bazy makrosegmentacji, podział rynku międzynarodowego na makrosegmenty (grupy krajów), opracowanie profili makrosegmentów (charakterystyka grup krajów), ocenę atrakcyjności każdego makrosegmentu oraz określenie sposobów wyboru docelowych rynków zagranicznych.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectsegmentacja makroekonomicznapl
dc.subjectsegmentacja rynków zagranicznychpl
dc.subjectsegmentacja rynku międzynarodowegopl
dc.subjectwielowymiarowa analiza porównawczapl
dc.subjectanaliza portfelowapl
dc.subjectrynek krajów UE i krajów kandydackichpl
dc.subjectmakrosegmentacjapl
dc.titleSegmentacja makroekonomiczna rynków zagranicznych na przykładzie krajów Unii Europejskiej i krajów kandydackichpl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska