dc.contributor.author | Sobczak, Elżbieta | |
dc.date.accessioned | 2020-07-31T12:13:32Z | |
dc.date.available | 2020-07-31T12:13:32Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.citation | Segmentacja rynków międzynarodowych a zróżnicowania międzyregionalne / Elżbieta Sobczak. // Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. - 2004, nr 1023, s. 546-552 schem. | pl |
dc.identifier.issn | 0324-8445 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/18680 | |
dc.description.abstract | The objective of the hereby study is to suggest the concept of complex segmentation of international
markets, considering three-fold analysis:
- macroeconomic - on the level of countries,
- mezoeconomic - regional,
- microeconomic - referring to consumers.
There has also been taken up an attempt of pointing to the feasibility of applying the presented
segmentation variants depending on the degree of the sector globalisation and the type of enterprise
internationalisation strategy. | en |
dc.description.abstract | Segmentacja rynków międzynarodowych należy do ważniejszych strategii
marketingowych przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych, umożliwia
bowiem wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku, poprzez zwiększenie
standaryzacji programu marketingowego.
Segmentacja to „podział rynku według określonych kryteriów na jednorodne
grupy konsumentów zwane segmentami rynku, które wyznaczają dla przedsiębiorstwa
obszar działania i stanowią punkt odniesienia przy formułowaniu programu
tego działania". Tradycyjne podejście do segmentacji rynku międzynarodowego
obejmuje tzw. segmentację makroekonomiczną, której efektem jest podział
rynku na grupy krajów podobnych. Współcześnie podejście takie uznawane jest za
niewłaściwe, gdyż opiera się na założeniu niepodzielności krajów.
Zachodzące procesy globalizacji wywołują wiele zmian w funkcjonowaniu gospodarki
światowej, gospodarek krajowych oraz przedsiębiorstw. Niosą one ze
sobą wiele szans, ale i zagrożeń rozwoju. Wśród charakterystycznych cech procesów
globalizacji wymienia się m.in. ich dialektyczny charakter, który przejawia się
występowaniem wzajemnie powiązanych zjawisk mających przeciwstawny charakter.
Należą do nich m.in. globalizacja - regionalizacja, wymiar globalny - regionalny. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | segmentacja rynków międzynarodowych | pl |
dc.subject | globalizacja | pl |
dc.title | Segmentacja rynków międzynarodowych a zróżnicowania międzyregionalne | pl |
dc.type | article | pl |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu | pl |