Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSobczak, Elżbieta
dc.date.accessioned2020-07-31T12:18:32Z
dc.date.available2020-07-31T12:18:32Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationSegmentacja rynków zagranicznych z wykorzystaniem analizy portfelowej i wielowymiarowej analizy porównawczej - aspekty metodologiczne / Elżbieta Sobczak. // Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. - 2004, nr 1021, s. 260-270 tab.pl
dc.identifier.issn0324-8445
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/18681
dc.description.abstractThe objective of the hereby study is to suggest the foreign markets’ segmentation procedure with the use of basic competitiveness techniques applied by enterprises, among which one could point out to the development and share matrix, as well as the company position and sector attractiveness matrix. It is also suggested to enrich these instruments by the multidimensional comparative analysis methods with particular emphasis on the method of linear classification and assignment. The study is of methodological nature.en
dc.description.abstractSegmentacja rynków zagranicznych umożliwia wybór rynków w sensie geograficznym, ponieważ kryteria segmentacji odnoszą się do całych krajów. Najczęściej dokonuje się podziału rynków według takich kryteriów jak: lokalizacja geograficzna, sytuacja polityczna, poziom rozwoju gospodarczego, system religijny, odrębności kulturowe, cechy społeczno-demograficzne ludności itp. [Komor 2000; Kotler 1994; Schroeder 1996]. Alternatywnym podejściem mogłoby być wykorzystanie metod analizy portfelowej, wzbogaconych metodami wielowymiarowej analizy porównawczej. Przesłanką skłaniającą do takiego podejścia jest pewna analogia między segmentacją rynków zagranicznych i oceną atrakcyjności otrzymanych makrosegmentów a identyfikacją pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Ponadto, mimo że metody analizy portfelowej są znane i opisywane przez wielu autorów, brakuje sformalizowanych procedur ich stosowania. Celem tego opracowania jest zaproponowanie procedury segmentacji rynków zagranicznych z wykorzystaniem podstawowych technik analizy konkurencyjności przedsiębiorstw, do których należą macierz rozwoju i udziału oraz macierz pozycj i firmy i atrakcyjności sektora. Proponuje się również wzbogacenie tych instrumentów metodami wielowymiarowej analizy porównawczej, szczególnie metodami klasyfikacji i porządkowania liniowego.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectsegmentacja rynków zagranicznychpl
dc.subjectanaliza portfelowapl
dc.titleSegmentacja rynków zagranicznych z wykorzystaniem analizy portfelowej i wielowymiarowej analizy porównawczej - aspekty metodologicznepl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska