Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDrzewiecka, Magda
dc.date.accessioned2013-06-09T14:52:31Z
dc.date.available2013-06-09T14:52:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationDrzewiecka, M. (2010). Percepcja stylu kierowania przełożonego a zadowolenie z pracy wśród pracowników call center. Psychologia Jakości Życia, 9(1), 81-97.pl
dc.identifier.issn1644-1796
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1879
dc.descriptionThe purpose of this article was to find the answer to the question whether gender and leadership style are related to job satisfaction among call center employees. 105 participants (74 women and 31 men) aged 19-52 years filled out Work Description Inventory, Mood at Workplace Questionnaire and Style of Leadership Questionnaire (based on theoretical 3D model by Reddin). Results show that only one leadership style dimension "concern for people" influences call center employees’ cognitive and emotional job satisfaction. Gender doesn’t differentiate job satisfaction but women’s satisfaction is smaller than men’s when leadership style is characterized by high "concern for production".pl
dc.description.abstractCelem niniejszego opracowania było znalezienie odpowiedzi na pytanie o związki stylu kierowania i zadowolenia z pracy wśród pracowników działów call center. Zbadano 105 osób (74 kobiety i 31 mężczyzn) w wieku 19-52 lata, którzy wypełniali: Arkusz Opisu Pracy Kwestionariusz Nastroju w Pracy oraz pozwalający na ocenę stylu kierowania przełożonego Kwestionariusz Oceny Stylu Kierowania (oparty na teorii „Skrzynki kierowania" Reddina). Wyniki wskazują, że wśród pracowników call center tylko jeden wymiar stylu kierowania „orientacja na ludzi" oddziałuje na emocjonalne i poznawcze zadowolenie z pracy. Płeć nie różnicuje zadowolenia z pracy ale zadowolenie kobiet jest mniejsze niż mężczyzn, gdy styl kierowania przełożonych charakteryzuje się wysoką orientacją na zadania.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo SWPSpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectstyle kierowaniapl
dc.subjectemocjonalne i poznawcze zadowolenie z pracypl
dc.subjectzarządzaniepl
dc.subjectpraca - aspekt psychologicznypl
dc.subjectsatysfakcja zawodowapl
dc.titlePercepcja stylu kierowania przełożonego a zadowolenie z pracy wśród pracowników call centerpl
dc.title.alternativeSuperior Leadership Style and Job Satisfaction Among Call Center Employeepl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Wyższa Psychologii Społecznejpl
dc.description.epersonAnna Sałgut
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska