Wielowymiarowa analiza korespondencji jako narzędzie wspomagające segmentację międzynarodową bazującą na konsumpcyjnych łańcuchach celów i środków
Streszczenie
Celem pracy jest propozycja zastosowania wielowymiarowej analizy korespondencji MCA (multiple correspondence analysis) w procesie segmentacji międzynarodowej. Kryteria segmentacji stanowią elementy konsumpcyjnych łańcuchów celów i środków (means-end chains), czyli sposoby kojarzenia atrybutów
produktu z korzyściami, jakie może przynieść jego użytkowanie, oraz wartościami,
do których prowadzą korzyści. Zastosowanie analizy korespondencji pozwala na
graficzne przedstawienie współwystępujących skupień kryteriów segmentacji i
zmiennych profilowych. W opracowaniu podjęto również próbę oceny użyteczności zastosowanej metody wielowymiarowej analizy statystycznej. The objective of the paper becomes the proposal of multiple correspondence analysis (MCA) application for the purposes of international segmentation. The criteria for the segmentation are based
on consumers’ means-end-chains, i.e. ways for associating product attributes with advantages resulting from its usage, as well as values which are the consequences of such advantages. The application
of MCA facilitated the graphical presentation of coexisting clusters of segmentation criteria and
profile variables. The study also takes up an attempt of evaluating practical significance resulting
from the applied multidimensional statistical analysis method.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16126]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: