Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojciszke, Bogdan
dc.date.accessioned2013-06-17T16:47:49Z
dc.date.available2013-06-17T16:47:49Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.citationWojciszke, B., Autopromocja i autodeprecjacja: Kwestionariusz Stylów Autoprezentacji, [w:] Psychologia Jakości Życia, T.1, 2002, nr 1, s. 145-171.pl
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1907
dc.descriptionSelf-promotion is presentation of the self as a competent and self-confident person; self-depreciation — as a modest person lacking high abilities. The Scale of Self-Promotion (SSP) and the Scale of Self-Depreciation (SSD) were devised in a series of 9 studies with the participation of college students, university students and adults (total N = 1111). The scale appeared internally consistent (a ranging from .79 to .87), their factorial structure was stable and intercorrelation low (r = -.31). Several correlates of the scale support their validity. SSP highly correlates with self-esteem, narcissism, competence selfascription, masculinity and need of achievement. SSD shows positive correlation with self-ascription of moral traits and chronic tendency to complain and negative correlation with self-esteem, narcissism, and masculinity.pl
dc.description.abstractAutopromocja to styl autoprezentacji polegający na przedstawianiu siebie jako osoby kompetentnej, autodeprecjacja — jako osoby skromnej i mało kompetentnej. Artykuł relacjonuje proces konstrukcji i własności psychometryczne Skali Autopromocji (SAP) i Skali Autodeprecjacji (SAD), mierzących nawykową tendencję do stosowania tych dwóch stylów autoprezentacji taktycznej. W badaniach 9 prób licealistów, studentów i osób dorosłych (N = 1111) obie skale okazały się zgodne wewnętrznie (od 0,79 do 0,87), stabilne czynnikowo i słabo skorelowane ujemnie (r = -0,31). Korelaty skal świadczące o ich trafności teoretycznej okazały się zgodne z oczekiwaniami. SAP koreluje dodatnio m.in. z samooceną, narcyzmem, potrzebą osiągnięć i przypisywaniem sobie cech stereotypowo męskich i kompetencji; SAD koreluje dodatnio z przypisywaniem sobie moralności i chroniczną tendencją do narzekania, a ujemnie z samooceną, narcyzmem, przypisywaniem sobie kompetencji i cech stereotypowo męskich.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo SWPSpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectautoprezentacjapl
dc.titleAutopromocja i autodeprecjacja: Kwestionariusz Stylów Autoprezentacjipl
dc.title.alternativeSelf-promotion and self-depreciation: Self-Presentation Questionnaire.en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Wyższa Psychologii Społecznejpl
dc.description.epersonAnna Sałgut
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska