Propozycja segmentacji w oparciu o koncepcję łańcuchów celów i środków na przykładzie wybranych regionów europejskich
Streszczenie
Przedsiębiorstwo dokonujące ekspansji zagranicznej staje w obliczu kluczowej decyzji dotyczącej selekcji najatrakcyjniejszych dla niego rynków. Dobór docelowych rynków lokalizacji działalności poprzedza zazwyczaj strategiczna decyzja dotycząca ich segmentacji.Segmentacja rynku międzynarodowego ma charakter trójfazowy, realizowana jest bowiem przez:- segmentację makroekonomiczną polegającą na selekcji krajów,- segmentację regionalną, uwarunkowaną występowaniem istotnych zróżnicowań wewnątrzkrajowych,- segmentację mikroekonomiczną obejmującą konsumentów.W opracowaniu tym ograniczono się do segmentacji regionalnej realizowanej na podstawie koncepcji celów i środków, opierającej się na założeniu, że cechy konkurencyjne regionów są dla przedsiębiorstwa środkami umożliwiającymi osiągnięcie pożądanych celów, mianowicie korzyści funkcjonalnych i wartości. Mnogość atrybutów regionów zachęca do poszukiwania metod ich redukcji i syntetyzacji. europem w segmentacji regionalnej szerokie zastosowanie mogą znaleźć metody wielowymiarowej analizy statystycznej.Celem tego opracowania jest propozycja segmentacji regionalnej z wykorzystaniem metod wielowymiarowej analizy statystycznej oraz koncepcji celów środków, możliwa do stosowania przez przedsiębiorstwa poszukujące konkurencyjnych rynków zagranicznych. Podjęto również próbę ilustracji empirycznej omówionej procedury badawczej na przykładzie wybranych regionów europejskich. The objective o f the hereby study is the proposal o f regional segm entation taking advantage o f multidim ensional statistical analysis and the means-end-chain concept, possible for application by enterprises seeking for com petitive foreign markets. An attempt was also taken up to illustrate empirically the discussed research procedure based on the example o f selected European N UTS-2 type regions.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: