dc.contributor.author | Wiśniewska-Juszczak, Dorota | |
dc.date.accessioned | 2013-06-17T20:04:53Z | |
dc.date.available | 2013-06-17T20:04:53Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.citation | Wiśniewska-Juszczak, D., Czy szkoły integracyjne rozwijają kapitał społeczny dzieci? [w:] Psychologia Jakości Życia, T. 3, 2004, nr 1, s. 39-60 | pl |
dc.identifier.uri | http://depot.ceon.pl/handle/123456789/1919 | |
dc.description | The main purpose of the study presented in this paper was to find the differences between the pupils of integrational schools and traditional ones. The variables of the social capital (as trust, self-esteem, superio-rity of social contacts over non-direct contacts such as e-mail or com-puter chats) were included to the research. The role of that capital in the process of integration was considered. The analysis of the results did not prove strong disparity between those sorts of schools in the scope of studied variables. One can sum it up that the studied integrational school does not develop the social capital better than a traditional one. | en |
dc.description.abstract | Celem badań zaprezentowanych w artykule było porównanie różnic między uczniami szkół integracyjnych i szkół tradycyjnych pod względem zmiennych kapitału społecznego (zaufanie, samoocena, preferowanie kontaktów społecznych nad kontakty pośrednie – ersatz). W artykule rozważana jest rola tego kapitału w procesie integracji. Analiza wyników nie pozwala mówić o wyraźnych różnicach między szkołami w zakresie badanych zmiennych. Można przypuszczać, że badana szkoła integracyjna prawdopodobnie nie rozwija kapitału społecznego swych uczniów lepiej niż tradycyjna. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo SWPS | pl |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | kontakty społeczne | pl |
dc.subject | zaufanie | pl |
dc.subject | szkoły integracyjne | pl |
dc.subject | kapitał społeczny | pl |
dc.title | Czy szkoły integracyjne rozwijają kapitał społeczny dzieci? | pl |
dc.title.alternative | Do integration schools develop the social capital in the children? | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl |
dc.contributor.organization | Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej | pl |
dc.description.eperson | Anna Sałgut | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |