Motivational and Value-based Component as One of the Structural Elements of Engineering Educators’ Readiness for Professional Mobility
dc.contributor.author | Malyshevskyi, Oleh | |
dc.date.accessioned | 2021-01-14T09:03:14Z | |
dc.date.available | 2021-01-14T09:03:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Malyshevskyi, O. (2020). Motivational and Value-based Component as One of the Structural Elements of Engineering Educators’ Readiness for Professional Mobility. Labor et Educatio, 8, 27-36. DOI: 10.4467/25439561LE.20.004.12995. | en |
dc.identifier.issn | 2353-4745 | |
dc.identifier.other | DOI: 10.4467/25439561LE.20.004.12995 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/19378 | |
dc.description.abstract | In theoretical study of readiness of engineers-teachers of computer sciences for professional mobility, a valuative and motivated component is stated as a systemforming element and plays an important role in the process of forming a system of personal and professional values and goals. Valuative and motivated goals of an engineer-teacher reproduce social, professional and personal importance of vocational education, and influence formation of a purposeful creative mastering of professional competences necessary for development of professional mobility. The valuative and motivated sphere of would-be specialists is proved to be a significant instrument of socialization and adaptation to social and professional activities. | en |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie | en |
dc.rights | Dozwolony użytek | * |
dc.subject | professional mobility | en |
dc.subject | valuative and motivated component | en |
dc.subject | professional mobility | en |
dc.subject | valuative and motivated component | en |
dc.subject | motivation | en |
dc.subject | values | en |
dc.title | Motivational and Value-based Component as One of the Structural Elements of Engineering Educators’ Readiness for Professional Mobility | en |
dc.title.alternative | Komponenty motywacyjne i oparte o wartości jako jedne ze strukturalnych elementów kształtujących gotowość inżynierów-pedagogów do mobilności zawodowej | pl |
dc.type | article | en |
dc.contributor.organization | Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University, Ukraine | en |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16161]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.