Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSilva, Violeta Mendezcarlo
dc.contributor.authorPeña, Salvador Hernández
dc.contributor.authorSaucedo, Martín Beltrán
dc.date.accessioned2021-01-14T09:15:08Z
dc.date.available2021-01-14T09:15:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSilva, V.M., Peña, S.H., Saucedo, M.B. (2020). STEM Education as a Strategy to Move from the New Structural Economy to the Endogenous and Sustainable Growth Model in Latin America. Labor et Educatio, 8, 53-71. DOI: 10.4467/25439561LE.20.005.12996.en
dc.identifier.issn2353-4745
dc.identifier.otherDOI: 10.4467/25439561LE.20.005.12996
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/19382
dc.description.abstractThe different economic models implemented by the states in the last decades range from a simple tendency for accumulation and growth in terms of the Gross Domestic Product to the development of people’s well-being under the premises of sustainability. Those that invest in individual development through education in strategic areas, facilitate the generation of intrinsic value, without relying on the exploitation of their natural resources or on the physical labor force of their citizens, thus achieving the effective sustainable development. In this paper, we analyzed the importance of introducing legal and political changes, focused on encouraging education in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM), mainly in those economies that are oriented on the structural or developmental paradigm, whose most current form of expression is found in the theory of the New Structural Economy, to favor endogenous growth in accordance with the sustainable development paradigm, using LATAM as an example.en
dc.language.isoen
dc.publisherUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowieen
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectsustainable developmenten
dc.subjectSTEM – economic modelsen
dc.subjectSTEM educationen
dc.titleSTEM Education as a Strategy to Move from the New Structural Economy to the Endogenous and Sustainable Growth Model in Latin Americaen
dc.title.alternativeEdukacja w zakresie STEM jako strategii przejścia od nowej gospodarki strukturalnej do modelu endogenicznego i zrównoważonego wzrostu w Ameryce Łacińskiejpl
dc.typearticleen
dc.contributor.organizationAutonomous University of San Luis Potosi, Mexicoen
dc.contributor.organizationUniversity of Colima, Méxicoen


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.