Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDrozda, Łukasz
dc.date.accessioned2021-05-10T14:14:34Z
dc.date.available2021-05-10T14:14:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationDrozda, Ł. (2019). The behavioural desk research in urban space analysis as a policy tool: The case of Instagram [Behawioralna analiza danych zastanych w badaniu przestrzeni zurbanizowanej jako narzędzie polityki publicznej: Przypadek Instagrama]. Studia z Polityki Publicznej, 6(4), 61–77. https://doi.org/10.33119/KSzPP/2019.4.3en
dc.identifier.issn2391-6389
dc.identifier.otherDOI: 10.33119/KSzPP/2019.4.3
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/19985
dc.description.abstractThe dissemination of social media and the growing resources of big data create both new opportunities for urban space analysis and new challenges for contemporary policy making. Among the sources useful from this standpoint there are, inter alia, photos posted on Instagram. They can easily become the basis for behavioural analysis of the quality of urban life based on complete sampling and conducted in the method of desk research. The article uses photographs published on Instagram for the purpose of exploratory analysis of land use on the examples of five parks located in New York. This makes it possible to determine the nature and ways of perception of selected spaces.en
dc.description.abstractUpowszechnienie mediów społecznościowych i rosnące zasoby danych typu big data tworzą zarówno nowe możliwości dla analiz przestrzeni zurbanizowanej, jak i wyzwania dla współczesnego procesu stanowienia polityki publicznej. Wśród źródeł użytecznych z tego punktu widzenia są między innymi zdjęcia publikowane na Instagramie. Mogą one łatwo się stać przedmiotem behawioralnej analizy jakości życia w przestrzeni miejskiej na podstawie próby złożonej z całej populacji i być wykonywane w formule desk research. Artykuł używa fotografii publikowanych na Instagramie w celu analizy eksploracyjnej użytkowania przestrzeni na przykładzie pięciu parków zlokalizowanych w Nowym Jorku. Umożliwia to określenie charakteru i sposobów postrzegania wybranych przestrzeni.pl
dc.language.isoen
dc.publisherKolegium Ekonomiczno-Społeczne Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawieen
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 4.0*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode*
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectbig dataen
dc.subjectqualitative researchen
dc.subjectNew Yorken
dc.subjectmethoden
dc.subjectmedia społecznościowepl
dc.subjectbig datapl
dc.subjectbadania jakościowepl
dc.subjectNowy Jorkpl
dc.subjectmetodapl
dc.titleThe behavioural desk research in urban space analysis as a policy tool: the case of Instagramen
dc.title.alternativeBehawioralna analiza danych zastanych w badaniu przestrzeni zurbanizowanej jako narzędzie polityki publicznej: przypadek Instagramapl
dc.typearticleen
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawskien


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0