Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZając, Jan M.
dc.contributor.authorBatorski, Dominik
dc.date.accessioned2013-07-03T08:17:07Z
dc.date.available2013-07-03T08:17:07Z
dc.date.issued2007-11-22
dc.identifier.citationZając J.M. i D. Batorski (2007). Jak skłonić do udziału w badaniach internetowych: Zwiększanie realizacji próby. Psychologia Społeczna 3-4(5), p. 234–247.pl
dc.identifier.issn1896-1800
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/2014
dc.description.abstractProwadzenie badań ankietowych i eksperymentalnych w Internecie jest coraz popularniejsze, ale ich autorzy muszą borykać się z problemami małej motywacji do udziału i niskiego stopnia realizacji próby (response rate). Przykłady różnych badań dowodzą, że można zaprojektować badanie tak, aby wpłynąć na chęć do udziału w nim i znacznie zwiększyć odsetek zwrotów. W artykule omówiono istotne dla realizacji próby elementy badań internetowych, takie jak wybór badanej populacji i sposobu organizacji badania, forma i treść zaproszenia do udziału, a także wykorzystanie gratyfikacji za udział. Autorzy, dokonując przeglądu wyników licznych eksperymentów metodologicznych, a także wyników własnych badań dotyczących organizacji badania i kontaktu z osobami badanymi, podają konkretne wskazówki służące skłonieniu do udziału i zwiększaniu stopnia realizacji próby.pl
dc.description.sponsorshipW pracy wykorzystano wyniki badań wspieranych z grantu KBN 1H02E-029-27, grantu nr 012410 w ramach 6. Programu Ramowego, akronim CO3 oraz ze środków na Badania Statutowe Instytutu Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego na 2007 rok.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Scholarpl
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/grant nr 012410 w ramach 6. Programu Ramowego, akronim CO3pl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectstopień realizacji próbypl
dc.subjectmotywacja badanychpl
dc.subjectmetodologiapl
dc.subjectbadania przez Internetpl
dc.subjectankietypl
dc.titleJak skłonić do udziału w badaniach internetowych: zwiększanie realizacji próbypl
dc.title.alternativeMotivating people to participate in online research: Ways to increase response rateen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationWydział Psychologii, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznejpl
dc.contributor.organizationInterdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego, Uniwersytet Warszawskipl
dc.description.epersonDominik Batorski


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.