Show simple item record

dc.contributor.authorZając, Jan M.
dc.contributor.authorBatorski, Dominik
dc.date.accessioned2013-07-03T08:17:07Z
dc.date.available2013-07-03T08:17:07Z
dc.date.issued2007-11-22
dc.identifier.citationZając J.M. i D. Batorski (2007). Jak skłonić do udziału w badaniach internetowych: Zwiększanie realizacji próby. Psychologia Społeczna 3-4(5), p. 234–247.pl
dc.identifier.issn1896-1800
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/2014
dc.description.abstractProwadzenie badań ankietowych i eksperymentalnych w Internecie jest coraz popularniejsze, ale ich autorzy muszą borykać się z problemami małej motywacji do udziału i niskiego stopnia realizacji próby (response rate). Przykłady różnych badań dowodzą, że można zaprojektować badanie tak, aby wpłynąć na chęć do udziału w nim i znacznie zwiększyć odsetek zwrotów. W artykule omówiono istotne dla realizacji próby elementy badań internetowych, takie jak wybór badanej populacji i sposobu organizacji badania, forma i treść zaproszenia do udziału, a także wykorzystanie gratyfikacji za udział. Autorzy, dokonując przeglądu wyników licznych eksperymentów metodologicznych, a także wyników własnych badań dotyczących organizacji badania i kontaktu z osobami badanymi, podają konkretne wskazówki służące skłonieniu do udziału i zwiększaniu stopnia realizacji próby.pl
dc.description.sponsorshipW pracy wykorzystano wyniki badań wspieranych z grantu KBN 1H02E-029-27, grantu nr 012410 w ramach 6. Programu Ramowego, akronim CO3 oraz ze środków na Badania Statutowe Instytutu Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego na 2007 rok.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Scholarpl
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/grant nr 012410 w ramach 6. Programu Ramowego, akronim CO3pl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectstopień realizacji próbypl
dc.subjectmotywacja badanychpl
dc.subjectmetodologiapl
dc.subjectbadania przez Internetpl
dc.subjectankietypl
dc.titleJak skłonić do udziału w badaniach internetowych: zwiększanie realizacji próbypl
dc.title.alternativeMotivating people to participate in online research: Ways to increase response rateen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationWydział Psychologii, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznejpl
dc.contributor.organizationInterdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego, Uniwersytet Warszawskipl
dc.description.epersonDominik Batorski


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.