Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRatajczak-Mrozek, Milena
dc.contributor.authorMałys, Łukasz
dc.contributor.authorDymitrowski, Adam
dc.date.accessioned2013-07-03T19:51:19Z
dc.date.available2013-07-03T19:51:19Z
dc.date.issued2013-07-03
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/2016
dc.description.abstractCelem artykułu jest analiza form prowadzenia działalności zagranicznej najczęściej wybieranych przez polskie przedsiębiorstwa w kontekście osiąganych przez nie wyników rynkowych. Rozważania obejmują zarówno aktywne formy działalności zagranicznej, jak i internacjonalizację bierną (import). W artykule przedstawiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych między wrześniem a październikiem 2010 roku wśród 124 polskich przedsiębiorstw przez zespół pod kierownictwem dr M. Ratajczak-Mrozek. W pierwszym etapie badania zidentyfikowano formy ekspansji zagranicznej wykorzystywane przez badane przedsiębiorstwa. Wśród respondentów dominuje jednoczesne stosowanie różnych form, a wśród nich eksport. W drugiej, głównej części analizy porównano średnie wartości oceny wyników rynkowych (wielkości zysku ogółem, stopy zwrotu nakładów inwestycyjnych – ROI, wielkości sprzedaży oraz udziału w rynku) badanych firm w porównaniu z najbliższą konkurencją w podziale na formy prowadzenia działalności zagranicznej. Przeprowadzona analiza wskazuje, że wzrost zaangażowania w internacjonalizację jest związany z osiąganiem przez te przedsiębiorstwa lepszych wyników rynkowych. Artykuł prezentowany w trakcie konferencji: Współczesna gospodarka światowa. Problemy na poziomie mikro- i makroekonomicznym. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2011pl
dc.language.isoplpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectformy ekspansji zagranicznejpl
dc.subjectwyniki rynkowepl
dc.subjectpolskie przedsiębiorstwapl
dc.subjectinternacjonalizacjapl
dc.subjectekspansja zagranicznapl
dc.titleFormy ekspansji zagranicznej a wyniki rynkowe polskich przedsiębiorstw (wyniki badań)pl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectpl
dc.contributor.organizationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Katedra Marketingu Międzynarodowegopl
dc.description.epersonMilena Ratajczak-Mrozek
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska