Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSiuda-Ambroziak, Renata
dc.contributor.authorStachowska, Ewa
dc.date.accessioned2021-06-15T07:54:13Z
dc.date.available2021-06-15T07:54:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSiuda-Ambroziak, R., & Stachowska, E. (2017). Religious market and its entrepreneurs: Comparative perspective on Brazil and Poland. problemy zarządzania – management issues, 15(3), 24–44. https://doi.org/10.7172/1644-9584.70.2en
dc.identifier.issn1644-9584
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/20223
dc.description.abstractIn the article, referring to the economic theories of religion by Stark and Bainbridge, the authors present comparative characteristics of the two religious markets (Polish and Brazilian), showing briefly theirrespective historical background, current state, as well as dynamics of growth in the religious sectors of both countries, taking as examples two important cases of innovative religious entrepreneurs: Father Tadeusz Rydzyk (Catholic Church) in Poland and Bishop Edir Macedo (Universal Church of the Kingdom of God) in Brazil.en
dc.description.abstractOpierając się na ekonomicznych teoriach rynków religijnych Starka i Baingride’a, autorki przedstawiają porównawczą charakterystykę dwóch rynków religijnych (polskiego i brazylijskiego), ukazując krótki zarys ich historycznego rozwoju, stan obecny, jak również dynamikę wzrostu sektorów religijnych w obydwu krajach, na przykładzie działalności dwóch innowacyjnych religijnych przedsiębiorców: Ojca Tadeusza Rydzyka (Kościół katolicki) w Polsce oraz Biskupa Edira Macedo (Uniwersalny Kościół Królestwa Bożego) w Brazylii.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiegoen
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectreligious marketsen
dc.subjectBrazilen
dc.subjectPolanden
dc.subjectreligious entrepreneursen
dc.subjectcorporations of faithen
dc.subjectrynki religijnepl
dc.subjectBrazyliapl
dc.subjectPolskapl
dc.subjectprzedsiębiorcy religijnipl
dc.subjectkorporacje wiarypl
dc.titleReligious market and its entrepreneurs: Comparative perspective on Brazil and Polanden
dc.title.alternativeRynek religijny i działający na nim przedsiębiorcy: Ujęcie porównawcze Brazylii i Polskipl
dc.typearticleen
dc.contributor.organizationUniwersytet Warszawskien
dc.contributor.organizationUniversidade Federal de Santa Catarinaen


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.