Show simple item record

dc.contributor.authorWalesiak, Marek
dc.date.accessioned2013-07-07T18:58:39Z
dc.date.available2013-07-07T18:58:39Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationTHE APPLICATIONS OF MULTIVARIATE STATISTICAL DATA ANALYSIS METHODS IN MARKETING RESEARCH. A REVIEWpl
dc.identifier.issn1507-3866
dc.identifier.issn0324-8445
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/2025
dc.description.abstractThe author discusses main applications of selected multivariate statistical methods in solving marketing problems. In the first part of the article classification of multivariate methods in marketing research was presented based on four criteria. The proper application of data analysis methods in marketing research requires the knowledge of marketing problems. These problems are discussed in part two. In the third part of the artiele multivariate statistical methods were indicated to solve mentioned marketing problems.en
dc.description.abstractWłaściwe stosowanie w badaniach marketingowych odpowiednich metod statystycznej analizy wielowymiarowej wymaga dysponowania wiedzą o możliwościach ich wykorzystania w rozwiązywaniu konkretnych problemów marketingowych. O ile w przypadku jedno-i dwuwymiarowych metod analizy danych trudno jest wskazać konkretne pola zastosowań, o tyle dla wielowymiarowych metod analizy danych istnieje taka możliwość (por. [1, s. XII]). Celem artykułu jest zaprezentowanie podstawowych obszarów zastosowań metod statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych. W części pierwszej przedstawiono klasyfikację metod statystycznej analizy wielowymiarowej uwzględniającą cztery kryteria: rodzaj badania, skale pomiaru zmiennych, przedmiot badania, typ metody. Część druga zawiera krótką charakterystykę problemów marketingowych, a część trzecia - metody statystycznej analizy wielowymiarowej pozwalające na ich rozwiązanie.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiupl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectanaliza danychpl
dc.subjectbadania marketingowepl
dc.subjectstatystyczna analiza wielowymiarowapl
dc.titlePrzegląd podstawowych zastosowań metod statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowychpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl
dc.description.epersonMarek Walesiak


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.