Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDąbek, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-10-18T14:29:25Z
dc.date.available2021-10-18T14:29:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/20430
dc.description.abstractNiniejsza praca została zainspirowana stałym wzrostem popularności gatunku muzycznego jakim jest koreański pop (w skrócie: k-pop). Rozwój samych artystów tworzących w tym nurcie muzycznym jest niezwykle interesujący, jednak w tej pracy podjęto się dokładnego zbadania nie twórców, ale ich fanów. Fanizm jako zjawisko społeczno-kulturowe nigdy nie było przyjmowane pozytywnie w środowisku akademickim. Na początku studiów nad fandomami często łączono partycypację w społecznościach fanowskich z patologią czy zachowaniami destrukcyjnymi, a samych fanów często nazywano szaleńcami. I choć od tamtego czasu minęło już wiele lat, dopiero niedawno zaczęto bliżej przyglądać się funkcjonowaniu fandomów jako społeczności, które nie tylko zrzeszają fanów jakiegoś artysty czy tekstu kultury, ale również wytwarzają wiedzę, sztukę czy działają charytatywnie. Ludzie partycypujący w obrębie fandomów nie tylko odbierają treści związane z ukochanym idolem, ale są również zaangażowani w dyskusje na tematy im bliskie w inny sposób – tematy, które dotyczą ich jako ludzi i ich życia w społeczeństwie. Poprzez interakcję z innymi osobami, często skrajnie różnymi pod względem pochodzenia, wieku czy światopoglądu, dochodzi do dialogu nie tylko na poziomie werbalnym czy tekstowym. Dochodzi bowiem do wymiany opinii oraz wartości, co może mieć potencjalny wpływ na rozwój jednostki jeśli chodzi o jej tożsamość czy światopogląd.pl
dc.language.isopl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectK-Poppl
dc.subjectfandompl
dc.titleEdukacyjny potencjał fandomów – analiza społeczno-kulturowapl
dc.typemasterThesispl
dc.contributor.organizationUniwersytet Łódzkipl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.