Wpływ pandemii COVID-19 na zachowania konsumentów
Streszczenie
Na decyzje zakupowe dotyczące wyboru kanału sprzedaży, jak i wyboru produktów ma wpływ wiele czynników. Czynniki te mogą być związane bezpośrednio z konsumentem, ale również mogą być spowodowane otoczeniem, w którym funkcjonuje jednostka. Wybuch pandemii COVID-19 wymusił na większości konsumentów zmianę dotychczasowych zachowań. W artykule przybliżono temat zachowań konsumenckich oraz występujących motywów zakupowych. Celem artykułu jest określenie zachowań i preferencji studentów białostockich uczelni wyższych dotyczących wyboru kanałów zakupowych na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych pół oraz półtora roku od wybuchu pandemii COVID-19. W tym celu wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego opartą na kwestionariuszach ankiety. Pierwsze badanie pół roku po wybuchu pandemii wykazało zmianę preferencji dotyczących wyboru kanałów zakupowych zwiększając zainteresowanie klientów e-handlem wynikające ze strachu przed zarażeniem się wirusem COVID-19. Drugie badanie półtora roku po wybuchu pandemii wykazało utrzymanie się zainteresowania konsumentów e-handlem, jednak spowodowane było to nie strachem przed zakażeniem, lecz wygodą.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.