Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOstrowska, Barbara
dc.date.accessioned2021-11-05T14:30:41Z
dc.date.available2021-11-05T14:30:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationOstrowska, B., Franczyza komercyjna, franczyza społeczna, ZESZYTY NAUKOWE WSG, t. 36, seria: Edukacja – Rodzina – Społeczeństwo, nr 5 (2020), s. 319-329.pl
dc.identifier.issn2450-9760
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/20673
dc.description.abstractDzięki możliwościom, jakie oferuje przedsiębiorcom dzisiejszy rynek, z roku na rok rośnie liczba firm prowadzonych w oparciu o licencje znanych marek. Tylko w Polsce istnieje obecnie ponad tysiąc systemów franczyzowych. Ten charakterystyczny rodzaj działalności gospodarczej, który najczęściej prowadzą małe, nierzadko rodzinne firmy, stanowi jedną z głównych dróg rozwoju drobnej przedsiębiorczości. Artykuł przybliża zagadnienie franczyzy jako koncepcji współpracy i rozwiązania sieciowego między podmiotami. Współpraca przynosi partnerom wiele korzyści oraz pozwala na długookresowy rozwój, któremu towarzyszą wzajemność, długoterminowość i współzależność. Cechy te nabierają istotnego znaczenia, kiedy mówimy o szczególnym rodzaju franczyzy – franczyzie społecznej. Ten rodzaj działalności nierozerwalnie związany jest z pojęciem ekonomii społecznej i przedsiębiorstwa społecznego, które często powstaje w odpowiedzi na lokalne potrzeby środowiska. Walor społeczny nie wyklucza generowania zysków, ale co istotne, zyski nie są jedynym i podstawowym celem. Ze względu na uwarunkowania rynkowe artykuł podpowiada także możliwości finansowania, wskazując nie tylko źródła samego inwestowania, ale również sposobność jego zabezpieczenia.pl
dc.description.abstractDue to possibilities provided by market for entrepreneurs, total amount of companies which are managed in basis of using licenses of well-known brands increases year by year. Only in Poland, number of companies functioning in franchise system is estimated on over one thousand. This particular way of economic activity usually ran by small family-businesses is one of the main ways of developing micro-businesses. This article brings closer to franchise idea as conception for cooperation and network solution between subjects. That cooperation provides wide variety of profits like longterm prosperity, reciprocity and interdependence. Those attributes take on a special meaning when we think about special kind of franchise – social franchise. This type of business is related to social economy and social enterprise, they are usually response to local society needs. The social value does not exclude making a profits but what is more important – it is not one and only goal. Due to conditions predefined by market, this article also prompts financing possibilities – not only pointing out sources of investing but opportunities to ensure it as well.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe WSGpl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectfranczyzapl
dc.subjectfranczyza społecznapl
dc.subjectpomysł na biznespl
dc.subjectfranchiseen
dc.subjectsocial franchiseen
dc.subjectway to businesspl
dc.titleFranczyza komercyjna, franczyza społecznapl
dc.title.alternativeCommercial and Social Franchiseen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationWyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczypl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.