Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAksamit, Diana
dc.date.accessioned2021-11-23T09:38:53Z
dc.date.available2021-11-23T09:38:53Z
dc.date.issued2021-10
dc.identifier.citationAksamit, D. (2021). Wspieranie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w przedszkolu specjalnym – ujęcie praktyczne. Szkoła Specjalna, 4, 297–313pl
dc.identifier.issn0137-818X
dc.identifier.otherDOI: 10.5604/01.3001.0015.3942
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/20725
dc.description.abstractCelem artykułu jest próba scharakteryzowania rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym na podstawie wybranych koncepcji teoretycznych w odniesieniu do niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym i znacznym. Rozważania te posłużą jako wskazówka do dalszych analiz teoretycznych oraz działań praktycznych wspierających rozwój dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. W ujęciu biologicznym niepełnosprawność intelektualna jest typowym problemem medycznym. W kontekście rozwojowym oznacza „niepowodzenie w procesie rozwoju” (m.in.: Kościelska, 1985; Speck, 2015). Przyjmuję założenie, że wyznacznikiem planowania oraz wdrażania treści, form i metod nauczania w przedszkolu specjalnym powinien być poziom rozwoju poznawczego każdego dziecka. W opracowaniu odwołuję się do wybranych koncepcji rozwoju w ujęciu Jeana Piageta oraz Lwa Wygotskiego, co – jak zakładam – stanowić może płaszczyznę do analiz nad rozwojem dzieci, które wymagają wieloprofilowego wsparcia.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnejpl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectniepełnosprawność intelektualnapl
dc.subjectrozwój poznawczypl
dc.subjectprzedszkole specjalnepl
dc.titleWspieranie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym w przedszkolu specjalnym – ujęcie praktycznepl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationAkademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawiepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.