Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMęczyński, Michał
dc.date.accessioned2022-01-20T11:36:53Z
dc.date.available2022-01-20T11:36:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationMęczyński M. (2021). Czynniki i uwarunkowania rozwoju klasy kreatywnej w miastach europejskich – przykład Birmingham, Lipska i Poznania. Czasopismo Geograficzne 92(2): 353–375. https://doi.org/10.12657/ czageo-92-15pl
dc.identifier.issn0045-9453
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/20940
dc.description.abstractKoncepcja klasy kreatywnej, sformułowana przez Richarda Floridę (2002) po swoim sukcesie na początku XXI wieku, stała się przedmiotem krytyki (m.in. Pratt, 2008). Mimo licznych głosów podważających przedstawioną przez Floridę nową stratyfikację społeczną, nadal pozostaje inspiracją dla wielu badań. Autor artykułu podjął się próby określenia czynników i uwarunkowań rozwoju klasy kreatywnej w trzech miastach europejskich o rożnych ścieżkach rozwoju – Birmingham, Lipsku i Poznaniu. Dobór tych miast nie był przypadkowy, ale celowy ze względu na różne poziomy rozwoju modeli gospodarki wolnorynkowej, dające inne możliwości rozwoju klasy kreatywnej. W artykule tym poddano weryfikacji istniejące w literaturze koncepcje dotyczące rozwoju klasy kreatywnej. Jednocześnie autor podjął się próby określenia możliwości sterowania rozwojem klasy kreatywnej i dostrzegł je w prowadzonej polityce miejskiej, związanej z realizacją projektów rewitalizacyjnych oraz programów wspierających działalność inwestycyjną. Wyniki przedstawionych badań wykazały, że mimo wielu niekorzystnych uwarunkowań historycznych i gospodarczych największy udział zatrudnionych w działalnościach kreatywnych w całkowitym zatrudnieniu spośród badanych miast odnotowano w Poznaniu. Natomiast mimo stabilnej ścieżki rozwoju jaka miała miejsce w przypadku Birmingham udział zatrudnionych w działalnościach kreatywnych był w tym mieście najniższy.pl
dc.language.isopl
dc.publisherPolskie Towarzystwo Geograficznepl
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectBirminghampl
dc.subjectczynnikpl
dc.subjectklasa kreatywnapl
dc.subjectLipskpl
dc.subjectuwarunkowaniepl
dc.subjectPoznańpl
dc.subjectrewitalizacjapl
dc.titleCzynniki i uwarunkowania rozwoju klasy kreatywnej w miastach europejskich – przykład Birmingham, Lipska i Poznaniapl
dc.title.alternativeFactors and Conditions for the Development of the Creative Class in European Cities: the Example of Birmingham, Leipzig and Poznańen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationWydział Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 3.0 Polska