Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWyrostkiewicz, Michał
dc.date.accessioned2013-08-02T07:23:25Z
dc.date.available2013-08-02T07:23:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1898-2964
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/2182
dc.description.abstractZe względu na złożoność problemu trudno o jednoznaczną opinię dotyczącą kary śmierci, którą można by zastosować w każdej sytuacji. Bez wątpienia jednak da się stwierdzić, że o ile antropologiczne przesłanki prowadzą do wniosku, że prawowita władza publiczna, w odpowiednich sytuacjach może, a nawet musi karać, o tyle nie można przyjąć jako coś pewnego, że ma prawo do stosowania kary śmierci. Racjonalne argumenty wynikające z prawa naturalnego oraz teoria życia społecznego pozwalają przychylić się do opinii, że w czasie pokoju trudno dostrzec sytuację, w której zastosowanie kary śmieci można by uznać za słuszne. Opinia ta dotyczy także terrorystów. Powyższe stwierdzenie nie oznacza jednak, że kara śmierci zawsze będzie niesprawiedliwością. Istnieje bowiem pewna „furtka”, która pozwala na to, aby nie łamiąc życia społecznego oraz nie godząc w praworządność państwa stosować tę karę. Tą „furtką” jest prawo do słusznej obrony.pl
dc.language.isoplpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectkatolicka nauka społecznapl
dc.subjectmoralność życia społecznegopl
dc.subjectteologia moralnapl
dc.subjectantropologiapl
dc.subjectkara śmiercipl
dc.subjectterroryzmpl
dc.titleKara śmierci w dobie terroryzmu. Analizy antropologiczno-społecznepl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła IIpl
dc.description.epersonMichał Wyrostkiewicz


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.