Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWyrostkiewicz, Michał
dc.date.accessioned2013-08-02T07:24:33Z
dc.date.available2013-08-02T07:24:33Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1898-2964
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/2183
dc.description„Teologia i moralność” 3(2008), t. 4, s. 229-238pl
dc.description.abstractNie ma wątpliwości, że akty terroryzmu, jako zbrodnie przeciwko człowiekowi i całej społeczności zasługują na surową karę. Nie wydaje się jednak, aby dobrym rozwiązaniem była kara śmierci. Wskazują na to już analizy antropologiczno-społeczne, zaś spojrzenie z perspektywy wiary, nadziei i miłości potwierdza, a nawet wzmacnia to przekonanie. Trzeba wyraźnie powiedzieć, że takie spojrzenie wcale nie łagodzi winy zbrodniarza, ale pozwala inaczej widzieć jego osobę. Nakazuje ono skupić się nie tyle na samym czynie, co na człowieku dokonującym go: dostrzec wartość jego życia jako daru Boga i Jego „własności”, z ufnością dać mu szansę na przemianę i w duchu miłości miłosiernej pochylić się nad zbrodniarzem jako „zagubionym bratem”, którego należy otoczyć miłością, jaka ze sprawiedliwości należy się wszystkim ludziom.pl
dc.language.isoplpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectcnotapl
dc.subjectaretologiapl
dc.subjectterroryzmpl
dc.subjectkatolicka nauka społecznapl
dc.subjectmoralność życia społecznegopl
dc.subjectteologia moralnapl
dc.subjectantropologiapl
dc.subjectkara śmiercipl
dc.subjectmiłosierdziepl
dc.subjectmiłośćpl
dc.titleKara śmierci w dobie terroryzmu. Analizy aretologicznepl
dc.title.alternativeCapital Punishment in Times of Terrorism. Aretological Analyzespl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationKatolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła IIpl
dc.description.epersonMichał Wyrostkiewicz


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.