Zagrożenia bezpieczeństwa dziecka w cyfrowej dekadzie w świetle standardów europejskich. Rola Policji
Abstract
Artykuł stanowi próbę przybliżenia problematyki dotyczącej transformującego się obrazu zagrożeń bezpieczeństwa dziecka w cyfrowej dekadzie
w kontekście zmieniającej się roli Policji w przeciwdziałaniu im. Opisano najważniejsze zagrożenia, na jakie dziecko może się natknąć zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym, uwzględniając szczególnie negatywne implikacje pandemii COVID-19. W tej perspektywie odniesiono się do tych aspektów unijnych aktów prawnych, głównie z lat 2020–2022, które oddziaływają na formalne i praktyczne aspekty funkcjonowania Policji w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Rozważanie wpływu badanych dokumentów na zadania i obowiązki tej formacji na szczeblu
krajowym musi zostać poprzedzone analizą standardów europejskich, uwzględniającą zwłaszcza wzrastającą rolę współpracy międzynarodowej, a w szczególności
poszerzanie kompetencji Europolu. Stąd też niniejsze opracowanie ma charakter
przyczynkarski.