Show simple item record

dc.contributor.authorOsiński, Zbigniew
dc.date.accessioned2013-09-12T09:46:52Z
dc.date.available2013-09-12T09:46:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationOsiński Zbigniew, Nauka 2.0 w środowisku historyków najnowszych dziejów Polski, "Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej", 2010 (druk 2011), nr 4, s. 25-31pl
dc.identifier.issn1230-5529
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/2368
dc.description.abstractTermin Nauka 2.0 stał się modny i jest używany w dyskusjach o modernizacji nauki. Autor postanowił zbadać, czy stoją za nim praktyczne rozwiązania i działania. Problem został zdiagnozowany w grupie historyków najnowszych dziejów Polski – środowiska, które pełni ważną rolę kulturotwórczą i polityczną. Badania polegały na analizie zawartości stron WWW poszczególnych uczelni, zasobów bibliotek cyfrowych i innych repozytoriów wiedzy, serwisów przeznaczonych dla naukowców chcących nawiązywać współpracę, czasopism w wersji elektronicznej, naukowych forów dyskusyjnych oraz blogów i prywatnych stron WWW badaczy. Autor szukał śladów aktywności określanej mianem Nauka 2.0: publikowanie prac naukowych w Internecie, recenzowanie prac przez internautów, komunikacja naukowa online, dyskusje naukowe w Sieci. Wyniki okazały się pesymistyczne – w przypadku historyków najnowszych dziejów Polski pojęcie to jest wyłącznie postulatem. Przy okazji stwierdzono, że w coraz większym stopniu Internet ułatwia prowadzenie badań nad najnowszą historią Polski.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPolskie Towarzystwo Informacji Naukowej Warszawapl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectspołecznościowy portal naukowypl
dc.subjectInternetpl
dc.subjectnauka 2.0pl
dc.subjecthistorykpl
dc.titleNauka 2.0 w środowisku historyków najnowszych dziejów Polskipl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationUMCS w Lubliniepl
dc.description.epersonZbigniew Osiński


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.