Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 45
Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)
Ludzie – zwierzęta – miasto. Warszawiacy i wybrane gatunki zwierząt w przestrzeni publicznej Warszawy w drugiej połowie XIX wieku i na początku wieku XX
(2016-04-07)
Praca jest próbą zbadania relacji między wybranymi gatunkami zwierząt a ludźmi w przestrzeni publicznej Warszawy w drugiej połowie XIX wieku i na początku wieku XX. Autorka skupia się na zwierzętach rzeźnych, psach i ptakach ...
Zbieranie nakrętek, czyli o wyrzutach sumienia w późnym kapitalizmie
(Narodowe Centrum Kultury, 2012)
The authors prove that collecting plastic screw tops for charity – a widespread
practice among contemporary Polish society – is a phenomenon that is based
on self-contradictory economical and ecological rationalization. ...
Doświadczenia poza ciałem w kulturze
(2016-04-12)
Praca ta podejmuje temat doświadczeń poza ciałem rozumianych jako emanacja swoistego rodzaju treści kultury. Zbierając opinie różnych autorów – zarówno uznanych filozofów, jak inieprofesjonalnych badaczy zajmujących się ...
Reprezentacje ataków atomowych na Hiroszimę i Nagasaki oraz przedstawienia bomby atomowej w Polsce w latach 1945–1990
(2016-04-12)
Celem pracy jest zbadanie przedstawień ataków atomowych na Hiroszimę i Nagasaki oraz reprezentacji bomby atomowej, jakie ukazywały się w Polsce po drugiej wojnie światowej aż do początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. ...
Polscy sneakerheadzi
(2016-04-12)
Sneakerhead posiada w swojej kolekcji od kilkudziesięciu do kilkuset par obuwia sportowego. Poświęca swojej pasji wiele czasu, zaangażowania i pieniędzy. Jest aktywny w grupie podobnych mu kolekcjonerów i tworzy z nimi ...
Prawda archiwów
(2012)
The article attempts at answering the following questions concerning the category
of “the truth of the archives” which provides the basis for the functioning
of the Institute of the National Remembrance in Poland: how ...
Dystans ironiczny w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy królów"
(Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej "Trickster", 2015)
Autor rozdziału przedstawia zjawisko dystansu ironicznego
w grach wideo i analizuje jego przykłady w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2:
Zabójcy Królów". Istotą omawianego tu zabiegu jest wytworzenie w obrębie
gry nowego ...
Miłosne performensy w polskiej sztuce współczesnej
(2016-04-12)
W swojej pracy magisterskiej opisuję i analizuję intymne dzieła sztuki, tworzone przez artystów specjalnie dla osoby, w której są zakochani. Dzieła te, które definiuję jako Miłosne performensy stanowią wyraz miłości, ...