Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 14
"Wiem, co czujesz". O dyskursywnych sygnałach empatii
(Dom Wydawniczy Elipsa, 2018)
Feminatywa w polskim dyskursie prasowym (na podstawie wybranych tygodników opinii)
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2018-07)
W pracy analizowane jest funkcjonowanie feminatywów zawodowych i tytularnych w polskim dyskursie prasowym na podstawie wybranych tygodników opinii poddanych ekscerpcji, głównie przy wykorzystaniu metody filologicznej.
Pisanie siebie: Miljenko Jergović i kwestia tożsamości
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2018)
Przedmiotem niniejszej pracy jest tożsamość Miljenka Jergovicia ze szczególnym uwzględnieniem jej narracyjnego charakteru. Autorka pracy dokonuje analizy na podstawie przeprowadzanych z pisarzem wywiadów oraz literatury ...
Między przynależnością a indywidualnością. "Buddenbrookowie" Tomasza Manna oraz "Noce i dnie" Marii Dąbrowskiej jako dwudziestowieczne powieści rodzinne
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2018)
Praca stanowi porównanie dwóch powieści dwudziestowiecznych: "Nocy i dni" Marii Dąbrowskiej oraz "Buddenbrooków" Tomasza Manna. Autorka odpowiada na pytanie, jakimi cechami wyróżnia się powieść rodzinna i czy można uznać ...
Technika porównań międzyjęzykowych w e-nauczaniu języka polskiego Bułgarów
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2018)
Praca magisterska stara się odpowiedzieć na pytanie, jak zainteresować młode pokolenie Bułgarów językiem polskim. W tym celu przedstawione zostają potrzeby uczących się z pokolenia cyfrowych tubylców, generacji Y i Z. ...
Zależności między percepcją i wymową głosek języka polskiego u dzieci polskiego pochodzenia mieszkających w Niemczech
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2018)
Praca ta ma na celu zbadanie zależności pomiędzy percepcją a wymową języka polskiego u dzieci polskiego pochodzenia w wieku 6-13 lat mieszkających w Konstancji w Niemczech. Publikacja zawiera przegląd dotychczasowych ...
Kompetencja narracyjna dzieci w wieku 4 i 7 lat – porównawcza analiza ilościowa
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2018)
Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza ilościowa kompetencji narracyjnej dzieci czteroletnich (w wieku przedszkolnym) oraz siedmioletnich (dzieci w wieku wczesnoszkolnym). Praca miała na celu zbadanie poziomu rozwoju ...
Wpływ fonetyki języka angielskiego na wymowę dorosłych osób uczących się języka polskiego jako obcego
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2018)
Tematyka pracy porusza problem wpływu fonetyki języka angielskiego na wymowę dorosłych osób uczących się języka polskiego jako obcego. Ukazuje złożoność procesu uczenia się języka polskiego na poziomie płaszczyzny ...
Ślady lektury "W poszukiwaniu straconego czasu" Marcela Prousta w powieściach Wiesława Myśliwskiego
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2018)