Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 54
Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)
Dystans ironiczny w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy królów"
(Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej "Trickster", 2015)
Autor rozdziału przedstawia zjawisko dystansu ironicznego
w grach wideo i analizuje jego przykłady w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2:
Zabójcy Królów". Istotą omawianego tu zabiegu jest wytworzenie w obrębie
gry nowego ...
Sienkiewicz po raz dwudziesty trzeci
(TAiWPN Universitas, 2014-12)
W tekście skrytykowano jako nadmierne wymagania lekturowe, które stawia się przed studentami kierunków humanistycznych (a polonistyki w szczególności).
Rosyjskie haki, polskie krynoliny. Żałoba narodowa 1863 roku
(Zespół Badań Mody i Dizajnu IKP UW, 2014-11)
Artykuł poświęcono żałobie narodowej 1863 roku, odczytywanej dotąd wyłącznie jako patriotyczny gest, tu natomiast - usytuowanej w kontekście europejskiej mody.
Kino autorskie Jacques'a Tatiego. Analiza i interpretacja filmów "Mój wujaszek", "Playtime", "Trafic"
(2016-04-07)
Głównym celem pracy jest udowodnienie tezy o autorskiej orientacji twórczości Jacquesa Tatiego. Na podstawie analizy i interpretacji trzech wybranych filmów Mój wujaszek, Playtime i Trafic przedstawione są cechy idywidualnego ...
Co wyczytasz pod skórą "Wiedźmina 3"?
(Korporacja Ha!art, 2015)
Zagraj to jeszcze raz, Stanley. Mise en abyme oraz gra konwencją i narracją w "The Stanley Parable"
(Wydawnictwo FA-art, 2015)
Micropoetics and Video Games, or a Minimalistic Encomium to Short-sightedness
(Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2017)
Mikropoetyka wobec gier wideo, czyli minimalistyczna pochwała krótkowzroczności
(Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2017)
Artykuł wskazuje na potrzebę konstruowania nowej hermeneutyki w obrębie mediów cyfrowych. Według autora odpowiedź na tę potrzebę w obrębie game studies polega na prowadzaniu bliskotekstowych interpretacji, skoncentrowanych ...