Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 10
Mikropoetyka wobec gier wideo, czyli minimalistyczna pochwała krótkowzroczności
(Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2017)
Artykuł wskazuje na potrzebę konstruowania nowej hermeneutyki w obrębie mediów cyfrowych. Według autora odpowiedź na tę potrzebę w obrębie game studies polega na prowadzaniu bliskotekstowych interpretacji, skoncentrowanych ...
Gry wideo w świetle narratologii transmedialnej oraz koncepcji światoopowieści (storyworld)
(Dom Kultury Śródmieście, Warszawa, 2015)
The article approaches videogames from the perspective of transmedia narratology. The first part raises the question whether videogames can be treated and analyzed as a medium with a narrative potential, referring briefly ...
Toward a Poetics of Video Games
(Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2016)
This article shows how video games fit into the spectrum of poetic inquiry and tackles the question of how the tools of traditional poetological studies can be expanded in the context of digital texts. The author considers ...
'Jubileusz' i 'jubilat' w polszczyźnie
(Wydział Polonistyki, Uniwersytet Warszawski, 2011)
W artykule przedstawiono pochodzenie słów 'jubileusz' i 'jubilat' (etymologicznie nie spokrewnionych), ich historię w polszczyźnie oraz współczesny zwyczaj ich używania i nadużywania w odniesieniu do mało znaczących rocznic ...
Kult, mit i kompleks. Figury autokreacji w twórczości Leopolda Tyrmanda, Marka Hłaski i Tadeusza Konwickiego
(Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2015)
Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
(Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)
Dystans ironiczny w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy królów"
(Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej "Trickster", 2015)
Autor rozdziału przedstawia zjawisko dystansu ironicznego
w grach wideo i analizuje jego przykłady w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2:
Zabójcy Królów". Istotą omawianego tu zabiegu jest wytworzenie w obrębie
gry nowego ...
W stronę poetyki gier wideo
(Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2016)
Artykuł przedstawia, w jaki sposób gry wideo lokują się w spektrum zainteresowań poetyki, i podejmuje kwestię rozszerzania narzędzi tradycyjnych badań poetologicznych w kontekście tekstowości cyfrowej. Autor podejmuje ...
Praktyka-utopia-metafora. Wynalazek w XIX wieku
(Convivo, IKP UW, 2016)
Strategie referencjalne w dyskursie a kategoria empatii. Na przykładzie wybranych tekstów prasowych o europejskim kryzysie migracyjnym
(Harrassowitz Verlag, 2017)
The paper aims at demonstrating the referential strategies employed to identify refugees and immigrants in recent Polish media discourse. The author assumes a critical discourse analysis perspective, enriched by a cognitive ...