Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAwedyk, Matylda
dc.contributor.authorWalerjańczyk, Hanna
dc.date.accessioned2013-09-26T12:16:08Z
dc.date.available2013-09-26T12:16:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1640-6818
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/2479
dc.description.abstractThis article aims to identify the changes that have taken place in the Polish market of transport services after the entry of budget airlines. It also presents the dynamics of quantitative (number of flight connections), spatial and seasonal pattern in the flights network offered by Wizzair and Ryanair, the two major low-cost airlines in Poland. Research was carried out at Poznań Airport Ławica and concern the holiday tourist destinations between years 2005-2010. The results clearly indicate the preferences of tourists in the directions of travel and flight season, which in effect create the supply of budget airlines.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiegopl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectRyanairpl
dc.subjectWizzairpl
dc.subjectsezonowość przewozówpl
dc.subjecttanie linie lotniczepl
dc.subjectLCCspl
dc.subjecttransport lotniczypl
dc.titleAtrakcyjność tanich linii lotniczych w zaspokajaniu popytu na polskim rynku usług turystycznychpl
dc.title.alternativeThe attractiveness of low-cost airlines on the Polish tourist services marketpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationAkademia Wychowania Fizycznego im. E. Piaseckiego w Poznaniupl
dc.description.epersonMatylda Awedyk
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska