dc.contributor.author | Puch, Wojciech | |
dc.date.accessioned | 2013-10-24T07:31:57Z | |
dc.date.available | 2013-10-24T07:31:57Z | |
dc.date.issued | 2013-10-24 | |
dc.identifier.other | 02/09/DS | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/2641 | |
dc.description | Praca wykonana w ramach Badań statutowych, umowa nr 014671/031 | pl |
dc.description.abstract | Długi czas obliczeń MES wykonywanych dla konstrukcji, której fragmenty ulegają
równocześnie uplastycznieniu i utracie stateczności,
skłania do stosowania niepełnego odwzorowanie warunków brzegowych
oraz postaci konstrukcji, jak również zgrubnego podziału na elementy skończone,
co może prowadzić do zawyżonej oceny nośności granicznej zginanego
kadłuba statku.
Po przeprowadzeniu wybranych analiz,
dla wydzielonych fragmentów konstrukcji typowego masowca 150000 DWT,
stwierdzono, że:
(a) niezapewnienie możliwości swobodnych przemieszczeń węzłów środnika
ciągłych usztywnień w płaszczyźnie zginania tarczowego, nie wpływa na nośność
graniczną panelu z usztywnieniami o sztywności większej od krytycznej,
natomiast w przypadku paneli z usztywnieniami ,,wiotkimi'' trzeba stosować
modele trzysegmentowe, bo dla modeli jednosegmentowych nośność jest
zawyżona o ok. 20%;
(b) spełnienie warunku zgodności przesunięć poszycia i środników
ciągłych usztywnień wzdłużnych na granicach segmentów może być
uzyskane zarówno za pomocą więzów wewnętrznych jak i wykorzystując
dodatkowe płyty poprzeczne;
(c) dla paneli z przepisowymi otworami komunikacyjnymi wystarczający
jest podział na elementy o wielkości 100 mm;
(d) typowe otwory komunikacyjne w środnikach wiązarów wzdłużnych prowadzą
do obniżenia nośności granicznej o ok. 25-30%, natomiast
otwory małe o ok. 10%;
(e) niesymetria ciągłych usztywnień wzdłużnych nie wpływa na nośność graniczną
paneli. | pl |
dc.description.sponsorship | Politechnika Gdańska | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | nośność graniczna | pl |
dc.subject | kadłub statku | pl |
dc.title | Analiza nośności granicznej użebrowanych paneli poszycia przy zgięciu wzdłużnym kadłuba | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/report | pl |
dc.contributor.organization | Politechnika Gdańska, Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa | pl |
dc.description.eperson | Wojciech Puch | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |