Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6

    • Facebook as a New Layer of the Internet 

      Gajewski, Krzysztof (Partium Press Debrecen Universtity Press, 2014)
      Paul Levinson lists Facebook, along with the blogosphere, Wikipedia, YouTube, MySpace, Digg and Twitter, as a new “new medium”. There is no doubt that that is true, but only part of a whole truth. From a technical point ...
    • Kim jest pisarz (w internecie)? 

      Maryl, Maciej (Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk, Stowarzyszenie Pro Cultura Litteraria, 2012)
      Artykuł poświęcony jest obecności pisarzy w internecie. Na podstawie analizy 85 stron internetowych polskich omawiam ich motywacje, strategie i sposoby komunikacji z odbiorcą. Przemiany technologiczne dostarczają nowych ...
    • Pacynka kontra Faceopera. Zjawisko kont alternatywnych w mediach społecznościowych 

      Gajewski, Krzysztof (Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015)
      Niniejszy artykuł omawia zjawisko kont alternatywnych oraz jego konsekwencje dla społecznegoi kulturalnego życia w internecie. Na wstępie analizie poddano pojęcie kontaużytkownika oraz opisano dwa jego rozumienia: jako ...
    • Rozwój medialnej kultury uczestnictwa a historia idei sztucznej inteligencji 

      Gajewski, Krzysztof (2015)
      Celem artykułu jest przedstawienie ewolucji, jakiej ulega społeczny obraz technologii komputerowej. Tradycyjnie komputery postrzegane były jako „mózgi elektronowe”, obdarzone swoistą podmiotowością agensy zdolne do ...
    • Virtual Communities – Real Readers: New Data in Empirical Studies of Literature 

      Maryl, Maciej (Cambridge Scholars Publications, 2008)
      The internet revolution brought about an increased interest in "virtual communities" of different kinds. Empirical studies of literature may benefit from the material produced by groups of literary readers exchanging their ...