Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Facebook as a New Layer of the Internet
(Partium Press Debrecen Universtity Press, 2014)
Paul Levinson lists Facebook, along with the blogosphere, Wikipedia, YouTube, MySpace, Digg and Twitter, as a new “new medium”. There is no doubt that that is true, but only part of a whole truth. From a technical point ...
Kim jest pisarz (w internecie)?
(Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk, Stowarzyszenie Pro Cultura Litteraria, 2012)
Artykuł poświęcony jest obecności pisarzy w internecie. Na podstawie analizy 85 stron internetowych polskich omawiam ich motywacje, strategie i sposoby komunikacji z odbiorcą. Przemiany technologiczne dostarczają nowych ...
Rozwój medialnej kultury uczestnictwa a historia idei sztucznej inteligencji
(2015)
Celem artykułu jest przedstawienie ewolucji, jakiej ulega społeczny obraz technologii komputerowej. Tradycyjnie komputery postrzegane były jako „mózgi elektronowe”, obdarzone swoistą podmiotowością agensy zdolne do ...
Pacynka kontra Faceopera. Zjawisko kont alternatywnych w mediach społecznościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015)
Niniejszy artykuł omawia zjawisko kont alternatywnych oraz jego
konsekwencje dla społecznegoi kulturalnego życia w internecie. Na
wstępie analizie poddano pojęcie kontaużytkownika oraz opisano dwa
jego rozumienia: jako ...