Pomiar relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem
Abstract
Pomimo obserwowanego obecnie w praktyce dużego zainteresowania lojalnością klientów, można zauważyć znaczną lukę w zakresie badań nad procesem budowy bliskich relacji z klientem. W przeciwieństwie do relacji zachodzących na rynku instytucjonalnym w środowisku badaczy marketingowych sporo kontrowersji budzi wciąż problematyka relacji zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem jako indywidualną jednostką (Business to Consumer). W artykule zdefiniowano pojęcie relacji B2B i zaprezentowano kluczowe miary/wymiary badawcze relacji B2C, takie jak: Siła relacji, Czas trwania relacji, Intensywność relacji, Satysfakcja klienta, Porównawczy poziom odniesienia, Orientacja sprzedawcy na klienta, Wiedza profesjonalna sprzedawcy, Zaangażowanie klienta. Wskazano również na zależności zachodzące między tymi wymiarami relacji.
Collections
- Artykuły / Articles [13374]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Determinanty korzystnych relacji z klientami. W poszukiwaniu różnych strategii marketingu relacji na rynku B2B
Mitręga, Maciej (Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008-03)Obecny etap w rozwoju marketingu relacji skłania do podjęcia prac porządkujących w zakresie czynników mających wpływ na rozwój relacji pomiędzy sprzedawcą i nabywcą na rynku B2B. Celem artykułu jest przedstawienie modelu ... -
Środki społecznego przekazu w duszpasterstwie. Etyczna analiza relacji
Laskowska, Małgorzata (Wydawnictwo UKSW, 2014) -
Społeczeństwo rozumne? O relacji między jednostkami a racjonalnością
Cikała, Katarzyna; Drążkiewicz, Kamil; Zieliński, Wojciech Bartłomiej; Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie (Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Wydawnictwo Naukowe, 2014-01-28)Oddajemy w Państwa ręce niniejszą monografię, która jest próbą odpowiedzi na wciąż aktualne oraz nieustannie pojawiające się nowe pytania z szerokiego zakresu tematyki społecznej. Książka ta pod wspólnym azymutem badań ...