Pomiar relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem
Streszczenie
Pomimo obserwowanego obecnie w praktyce dużego zainteresowania lojalnością klientów, można zauważyć znaczną lukę w zakresie badań nad procesem budowy bliskich relacji z klientem. W przeciwieństwie do relacji zachodzących na rynku instytucjonalnym w środowisku badaczy marketingowych sporo kontrowersji budzi wciąż problematyka relacji zachodzących pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem jako indywidualną jednostką (Business to Consumer). W artykule zdefiniowano pojęcie relacji B2B i zaprezentowano kluczowe miary/wymiary badawcze relacji B2C, takie jak: Siła relacji, Czas trwania relacji, Intensywność relacji, Satysfakcja klienta, Porównawczy poziom odniesienia, Orientacja sprzedawcy na klienta, Wiedza profesjonalna sprzedawcy, Zaangażowanie klienta. Wskazano również na zależności zachodzące między tymi wymiarami relacji.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Determinanty korzystnych relacji z klientami. W poszukiwaniu różnych strategii marketingu relacji na rynku B2B
Mitręga, Maciej (Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008-03)Obecny etap w rozwoju marketingu relacji skłania do podjęcia prac porządkujących w zakresie czynników mających wpływ na rozwój relacji pomiędzy sprzedawcą i nabywcą na rynku B2B. Celem artykułu jest przedstawienie modelu ... -
Współczesna edukacja w perspektywie relacji instytucjonalno-środowiskowych
Strawa, Tadeusz („Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie, 2014)Analiza złożoności polityki oświatowej na wszystkich szczeblach edukacji zdominowana jest nieograniczonymi wpływami rodziców. Ten stan rzeczy powoduje, iż niewydolność w wielokierunkowym rozwoju ucznia spowodowana jest ... -
Jakim językiem mówią tekst i obraz? O relacji tekst-obraz na przykładzie demotywatorów
Makowska, Magdalena (Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)W artykule zaprezentowano lingwistyczną analizę struktur werbalno-ikonicznych, dokonaną na przykładzie demotywatorów. Właśnie demotywatory stanowią doskonały przykład tego, jak silna i wielopłaszczyznowa potrafi być relacja ...