Butō-fu. Obraz w umyśle, obraz w ciele
dc.contributor.author | Zamorska, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2013-11-30T16:13:20Z | |
dc.date.available | 2013-11-30T16:13:20Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | M. Zamorska, Butō-fu. Obraz w umyśle, obraz w ciele, Zeszyty Naukowe PWST w Krakowie, nr 5, 2013 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-63287-08-5 | |
dc.identifier.issn | 1899-8488 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/2910 | |
dc.description.abstract | Charakterystyczna dla japońskiego butō technika – wcielanie obrazu – ma wiele wariantów. Techniki wykorzystywane w treningu butō są narzędziem służącym własnej przemianie i jej katalizatorem. Reakcje ideokinetyczne i ideodynamiczne mogą stanowić bazę fundamentalnej dla butō metody, której narzędziem są tzw. butō-fu, „notacje butō”. Praca z butō-fu jest spokrewniona nie tylko z zenistyczną metodą pracy z koanem, ale również z popularną w świecie zachodnim w XX wieku ideokinetyką, zreinterpretowaną i rozpropagowaną jako technika treningowa tancerzy w latach 90. przez Erica Franklina. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego w Krakowie | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | taniec | pl |
dc.subject | dance | pl |
dc.subject | butoh | pl |
dc.subject | butoh-fu | pl |
dc.subject | image | pl |
dc.subject | obraz | pl |
dc.subject | butō | pl |
dc.title | Butō-fu. Obraz w umyśle, obraz w ciele | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Wrocławski | |
dc.description.eperson | Magdalena Zamorska |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16126]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.