Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDrzewiecki, Piotr
dc.date.accessioned2012-10-26T08:40:30Z
dc.date.available2012-10-26T08:40:30Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationP. Drzewiecki, Media aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Program nauczania edukacji medialnej dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z opracowaniem metodycznym, Warszawa 2010, http://presscafe.eu/images/MediaAktywni.pdfpl
dc.identifier.isbn978-83-940638-3-2
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/295
dc.descriptionKsiążka powstała w ramach projektu badawczego Metody aktywizujące w edukacji medialnej, który realizowałem w l. 2008 – 2009, stąd też inspiracja dla nazwy programu. Media Aktywni to również synonim świadomej, krytycznej i selektywnej postawy wobec mediów. Mam również nadzieję, że projektowi będzie towarzyszyć kampania społeczna w mediach, szkolenia dla nauczycieli i spotkania z rodzicami, nad czym obecnie pracuję. O idei kampanii społecznej Media Aktywni czytaj również na stronach Media Desk Polska. Podręcznik jest dostępny w formacie pdf – przygotowany do druku obustronnego i bindowania – jak też w formie aplikacji flash do przeglądania na stronie.pl
dc.description.abstractKsiążka jest podręcznikiem metodycznym dla nauczycieli zainteresowanych nauczaniem edukacji medialnej. Nowe podstawy programowe i dokumenty europejskie zalecają wychowanie do mediów. Niestety, edukacja medialna nie jest obowiązkowym przedmiotem w szkołach. Czym jest a czym nie jest edukacja medialna? Dlaczego trzeba jej uczyć w szkole? Jak jej uczyć? To najważniejsze pytania postawione w pracy. W pierwszej części – Dlaczego edukacja medialna? – wyjaśniam główne pojęcia i nieporozumienia związane z edukacją medialną. Prezentuję historię ruchu edukacyjnego rodziców i nauczycieli, dokumenty europejskie i polskie starania o edukację medialną w szkołach. Wychowanie do mediów to wspólne zadanie społeczne, stąd mowa o edukacji medialnej w rodzinie, szkole, o zadaniach państwa i mediów w tej dziedzinie. Edukacja medialna to również narzędzie budowania przyszłości, nowego modelu edukacji, polityki, rynku usług i kultury określanej coraz częściej jako kultur medialna. Druga część pracy – Jak uczyć edukacji medialnej?– ma charakter metodyczny. Prezentuję cele i metody edukacji medialnej, w tym metody aktywizujące, które wydają się najbardziej odpowiednie do nauczania tego przedmiotu. Prezentuję trzyletni program nauczania dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Media Aktywni z proponowaną listą tematów i ok. 70 przykładami do realizacji na zajęciach szkolnych (Inspiracje dydaktyczne).pl
dc.description.sponsorshipUniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawiepl
dc.language.isoplpl
dc.publisherpresscafe.eupl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectmetody aktywizującepl
dc.subjectmetodyka edukacji medialnejpl
dc.subjectedukacja medialnapl
dc.titleMedia aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Program nauczania edukacji medialnej dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z opracowaniem metodycznympl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl
dc.contributor.organizationInstytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawiepl
dc.description.epersonPiotr Drzewiecki
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska