dc.contributor.author | Drzewiecki, Piotr | |
dc.date.accessioned | 2012-10-26T08:40:30Z | |
dc.date.available | 2012-10-26T08:40:30Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | P. Drzewiecki, Media aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Program nauczania edukacji medialnej dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z opracowaniem metodycznym, Warszawa 2010, http://presscafe.eu/images/MediaAktywni.pdf | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-940638-3-2 | |
dc.identifier.uri | http://depot.ceon.pl/handle/123456789/295 | |
dc.description | Książka powstała w ramach projektu badawczego Metody aktywizujące w edukacji medialnej, który realizowałem w l. 2008 – 2009, stąd też inspiracja dla nazwy programu. Media Aktywni to również synonim świadomej, krytycznej i selektywnej postawy wobec mediów. Mam również nadzieję, że projektowi będzie towarzyszyć kampania społeczna w mediach, szkolenia dla nauczycieli i spotkania z rodzicami, nad czym obecnie pracuję. O idei kampanii społecznej Media Aktywni czytaj również na stronach Media Desk Polska. Podręcznik jest dostępny w formacie pdf – przygotowany do druku obustronnego i bindowania – jak też w formie aplikacji flash do przeglądania na stronie. | pl |
dc.description.abstract | Książka jest podręcznikiem metodycznym dla nauczycieli zainteresowanych nauczaniem edukacji medialnej. Nowe podstawy programowe i dokumenty europejskie zalecają wychowanie do mediów. Niestety, edukacja medialna nie jest obowiązkowym przedmiotem w szkołach. Czym jest a czym nie jest edukacja medialna? Dlaczego trzeba jej uczyć w szkole? Jak jej uczyć? To najważniejsze pytania postawione w pracy.
W pierwszej części – Dlaczego edukacja medialna? – wyjaśniam główne pojęcia i nieporozumienia związane z edukacją medialną. Prezentuję historię ruchu edukacyjnego rodziców i nauczycieli, dokumenty europejskie i polskie starania o edukację medialną w szkołach. Wychowanie do mediów to wspólne zadanie społeczne, stąd mowa o edukacji medialnej w rodzinie, szkole, o zadaniach państwa i mediów w tej dziedzinie. Edukacja medialna to również narzędzie budowania przyszłości, nowego modelu edukacji, polityki, rynku usług i kultury określanej coraz częściej jako kultur medialna.
Druga część pracy – Jak uczyć edukacji medialnej?– ma charakter metodyczny. Prezentuję cele i metody edukacji medialnej, w tym metody aktywizujące, które wydają się najbardziej odpowiednie do nauczania tego przedmiotu. Prezentuję trzyletni program nauczania dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Media Aktywni z proponowaną listą tematów i ok. 70 przykładami do realizacji na zajęciach szkolnych (Inspiracje dydaktyczne). | pl |
dc.description.sponsorship | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | presscafe.eu | pl |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | metody aktywizujące | pl |
dc.subject | metodyka edukacji medialnej | pl |
dc.subject | edukacja medialna | pl |
dc.title | Media aktywni. Dlaczego i jak uczyć edukacji medialnej? Program nauczania edukacji medialnej dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z opracowaniem metodycznym | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | pl |
dc.contributor.organization | Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie | pl |
dc.description.eperson | Piotr Drzewiecki | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |