Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBasińska, Beata
dc.date.accessioned2013-12-29T20:01:26Z
dc.date.available2013-12-29T20:01:26Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationBasińska B. (2007). Internetowe serwisy informacyjne dla rodzin wojskowych i ich zastosowanie w praktyce pedagogicznej (223-230). [w:] B. Aouil, W.J. Maliszewski (red.). Media - komunikacja: zdrowie i psychologia. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałekpl
dc.identifier.isbn9788374416542
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/3072
dc.descriptionrozdział w monografii pod red. B. Aouil, W.J. Maliszewskipl
dc.description.abstractRodziny wojskowe przeżywają specyficzny cykl emocjonalny związany z udziałem w działaniach wojskowych jednego z jej członków. Należą do niego rozłąka, jej uświadomienie i akceptacja, konieczność adaptacji do nowych zadań, czasowa restrukturyzacja rodziny. Głównymi problemami są tęsknota i niepewność. Powrót do domu to zadanie ponownego odtworzenia relacji, aż do pełniej readaptacji i stabilizacji. Celem artykułu było omówiono możliwości praktycznego wykorzystania przez kadrę pedagogiczną dwóch amerykańskich serwisów internetowych koncentrujących się na problematyce rodzin wojskowych, a zwłaszcza dzieci, których rodzic aktualnie uczestniczy w operacjach militarnych. Zaprezentowano zawartość tych serwisów, uwzględniono możliwości adaptacji do warunków polskich, ale też ich uniwersalność oraz dostępność serwisów dla kadry pedagogicznej. Efektem korzystania z tych serwisów może być rozwój umiejętności pomocowych kadry pedagogicznej. Podsumowując, Internet może być narzędziem wspierającym pracę nauczycieli w sytuacjach nowych i trudnych. Do podstawowych barier należy zaliczyć anglojęzyczne wersje prezentowanych serwisów oraz niemożność korzystania z ich interaktywności. Główne korzyści to zdobycie wiedzy o specyfice rodzin wojskowych, jak również jej uogólnienie poprzez odniesienie do dzieci, których rodzic jest czasowo nieobecny (rozłąka) czy zostały osierocone w nagły sposób oraz rodzin, które przeżyły traumę. Przeszkód jest znacznie mniej niż potencjalnych korzyści. Wymaga to jednak zaangażowania całego zespołu pedagogicznego, a przede wszystkim indywidualnej motywacji w kierunku poszerzania zdrowia psychicznego uczniów.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Adam Marszałekpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectpomoc psychologicznapl
dc.subjectrozłąkapl
dc.subjectserwis internetowypl
dc.subjectpedagogpl
dc.subjectPTSDpl
dc.subjecttraumapl
dc.subjectwojsko dziecipl
dc.subjectrodzinapl
dc.titleInternetowe serwisy informacyjne dla rodzin wojskowych i ich zastosowanie w praktyce pedagogicznejpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationWydział Zarządzania i Ekonomii, Politechnika Gdańskapl
dc.description.epersonBeata Basinska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska