Od kasjera lotniczego do doradcy podróży. Zmiany uwarunkowań działalności biur podróży IATA w Polsce
Abstract
Biura podróży z akredytacją IATA powstały jako ogniwa pośredniczące pomiędzy dostawcami usług związanych z podróżami – zwłaszcza przewoźnikami lotniczymi a klientami indywidualnymi i instytucjonalnymi. Ich głównym zadaniem była sprzedaż biletów na wszystkie linie lotnicze zrzeszone w tej organizacji. Wraz ze zmianami zachodzącymi w transporcie lotniczym, a zwłaszcza powstaniem przewoźników o niskokosztowym modelu działania oraz zmianami w systemie dystrybucji zmieniły się uwarunkowania działalności tych biur. Dostosowując się do zmienionej sytuacji rynkowej biura te w swojej działalności nastawiły się głównie na obsługę klienta instytucjonalnego (międzynarodowe korporacje i instytucje państwowe), rozszerzyły swój wachlarz usług o obsługę sektora MICE i funkcję konsultingowo-rozliczeniową, stając się firmami, których głównym zadaniem jest zarządzanie podróżami.
Collections
- Artykuły / Articles [15126]