Jezuici a ars combinatoria. O poszukiwaniu uniwersalnej metody naukowej w drugiej połowie XVII wieku
dc.contributor.author | Pieczyński, Maciej | |
dc.date.accessioned | 2014-01-07T09:35:46Z | |
dc.date.available | 2014-01-07T09:35:46Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | M. Pieczyński, Jezuici a ars combinatoria. O poszukiwaniu uniwersalnej metody naukowej w drugiej połowie XVII wieku, "Barok", R. 19:2012, nr 2, s. 53-70. | pl |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/3129 | |
dc.description.abstract | Artykuł poświęcony jest udziałowi jezuitów (m.in. Sebastiana Izquierda, Atanazego Kirchera i Kaspara Knittela) w siedemnastowiecznych poszukiwaniach uniwersalnej metody naukowej, a zwłaszcza w toczącej się ówcześnie dyskusji na temat tzw. wielkiej sztuki wiedzy, wywodzącej się z koncepcji średniowiecznego katalońskiego wizjonera i mistyka, Ramona Llulla. Osobny wątek rozważań stanowią relacje łączące owe poszukiwania z teorią inwencji retorycznej. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Neriton | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | metoda naukowa | pl |
dc.subject | scientific method | en |
dc.subject | rhetoric (17th Cent.) | pl |
dc.subject | retoryka (17 w.) | pl |
dc.subject | Tesauro Emanuele | pl |
dc.subject | Izquierdo Sebastian | pl |
dc.subject | Kuhlmann Quirinus | pl |
dc.subject | Knittel Kaspar | pl |
dc.subject | Kircher Athanasius | pl |
dc.subject | jesuits | pl |
dc.subject | jezuici | pl |
dc.subject | druga scholastyka | pl |
dc.subject | second scholasticism | pl |
dc.subject | ars combinatoria | pl |
dc.subject | lullism | pl |
dc.subject | lullizm | pl |
dc.title | Jezuici a ars combinatoria. O poszukiwaniu uniwersalnej metody naukowej w drugiej połowie XVII wieku | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl |
dc.contributor.organization | Instytut Badań Literackich PAN | pl |
dc.description.eperson | Maciej Pieczyński |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Artykuły IBL [97]

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.