Show simple item record

dc.contributor.authorRosińska-Bukowska, Magdalena
dc.date.accessioned2014-01-11T20:38:54Z
dc.date.available2014-01-11T20:38:54Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationM. Rosińska-Bukowska, Rozwój globalnych sieci biznesowych jako strategia konkurencyjna korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 1–513pl
dc.identifier.isbn978-83-7525-675-8
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/3190
dc.descriptionCałość publikacji w wersji iBuka dostępna w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. http://www.ibuk.pl/fiszka/42585/rozwoj-globalnych-sieci-biznesowych-jako-strategia-konkurencyjna-korporacji-transnarodowych-przyklad-sektora-motoryzacyjnego.htmlpl
dc.description.abstractNiniejsza monografia jest kompleksowym, teoretyczno-empirycznym ujęciem dotyczącym KTN o interdyscyplinarnym charakterze. Autorka odwołuje się do bogatego dorobku teoretycznego m.in.: teorii internacjonalizacji, bezpośrednich inwestycji zagranicznych, konkurencyjności, fuzji i przejęć, zarządzania międzynarodowego, podejścia sieciowego, wielowymiarowej analizy statystycznej. Badaniu poddaje globalny sektor motoryzacyjny a także najpotężniejsze korporacje transnarodowe branży elektronicznej i petrochemicznej. Autorka stwierdza, że „wraz z postępem procesów globalizacji i rozwojem gospodarki opartej na wiedzy (GOW) tradycyjny model konkurencji związany z takimi czynnikami jak koszt i technologiczne umiejętności przestał być wystarczający […]. W szybko zmieniającym się, turbulentnym środowisku KTN zmuszone są implementować nowe strategie oparte na innowacjach, elastycznych strukturach i społecznej odpowiedzialności [….]. Nawiązuje do teorii systemów wzajemnych powiązań, która mówi, że każda firma jest zależna od zasobów kontrolowanych przez inne firmy a uzyskuje dostęp do tych zasobów poprzez nawiązywanie więzi ekonomicznych, technicznych, badawczo-rozwojowych, prawnych, administracyjnych i informacyjnych, własnościowych, społecznych, itd. z innymi podmiotami. Pozycję firmy charakteryzują jej źródła zaopatrzenia, kanały dystrybucji, klienci, uczestnictwo w joint venture, aliansach strategicznych, fuzjach, przejęciach, franchisingu […]. Szczególnie interesujące jest wykazanie przez autorkę zbieżności pomiędzy etapami budowy struktur sieciowych korporacji transnarodowych a modelem rozwoju regionalnych integracji gospodarczych oraz powiązanie tych pierwszych z modelem rozwoju globalizacji”.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectTNIen
dc.subjectmarketingen
dc.subjectdevelopmenten
dc.subjectinternational marketen
dc.subjectFDIen
dc.subjectM&Asen
dc.subjectorganizational modelsen
dc.subjectknowledge economyen
dc.subjectbranden
dc.subjectcreation of value-addeden
dc.subjectjoint venturesen
dc.subjectalliancesen
dc.subjectinternational managementen
dc.subjectexpansion strategiesen
dc.subjectenvironmenten
dc.subjectalliancesen
dc.subjectinternational managementen
dc.subjectacquisitionsen
dc.subjectmergersen
dc.subjectforeign direct investmenten
dc.subjectcompetitivenessen
dc.subjectbusiness networken
dc.subjectglobalizationen
dc.subjectTNCpl
dc.subjecttransnational corporationen
dc.subjectgospodarka oparta na wiedzypl
dc.subjectprzejęciapl
dc.subjectmiędzynarodowe fuzjepl
dc.subjectinwestycje zagranicznepl
dc.subjectelektronicznypl
dc.subjectpetrochemicznypl
dc.subjectmotoryzacyjnypl
dc.subjectinnowacyjnośćpl
dc.subjectzarządzaniepl
dc.subjectjoint venturepl
dc.subjectaliansepl
dc.subjectmarketingpl
dc.subjectmarkapl
dc.subjectsiećpl
dc.subjectklasterpl
dc.subjectbiznespl
dc.subjectkapitał intelektualnypl
dc.subjectkreacja wartości dodanejpl
dc.subjectgospodarka światowapl
dc.subjectglobalizacjapl
dc.subjectkonkurencyjnośćpl
dc.subjectkooperencjapl
dc.subjectkooperacjapl
dc.subjectsieci biznesowepl
dc.subjectkorporacje transnarodowepl
dc.subjectRenaultpl
dc.subjectFiatpl
dc.subjectGeneral Motorspl
dc.subjectNissanpl
dc.subjectHondapl
dc.subjectBMWpl
dc.subjectDaimlerpl
dc.subjectVolkswagenpl
dc.subjectFordpl
dc.subjectToyotapl
dc.titleRozwój globalnych sieci biznesowych jako strategia konkurencyjna korporacji transnarodowych. Przypadek sektora motoryzacyjnegopl
dc.title.alternativeDevelopment of Global Business Networks as a Competitive Strategy of Transnational Corporations. The case of the Automotive Sectoren
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl
dc.contributor.organizationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl
dc.description.epersonMagdalena Rosińska-Bukowska


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.