Rozwój globalnych sieci biznesowych jako strategia konkurencyjna korporacji transnarodowych. Przypadek sektora motoryzacyjnego
dc.contributor.author | Rosińska-Bukowska, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2014-01-11T20:38:54Z | |
dc.date.available | 2014-01-11T20:38:54Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | M. Rosińska-Bukowska, Rozwój globalnych sieci biznesowych jako strategia konkurencyjna korporacji transnarodowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 1–513 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-675-8 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/3190 | |
dc.description | Całość publikacji w wersji iBuka dostępna w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. http://www.ibuk.pl/fiszka/42585/rozwoj-globalnych-sieci-biznesowych-jako-strategia-konkurencyjna-korporacji-transnarodowych-przyklad-sektora-motoryzacyjnego.html | pl |
dc.description.abstract | Niniejsza monografia jest kompleksowym, teoretyczno-empirycznym ujęciem dotyczącym KTN o interdyscyplinarnym charakterze. Autorka odwołuje się do bogatego dorobku teoretycznego m.in.: teorii internacjonalizacji, bezpośrednich inwestycji zagranicznych, konkurencyjności, fuzji i przejęć, zarządzania międzynarodowego, podejścia sieciowego, wielowymiarowej analizy statystycznej. Badaniu poddaje globalny sektor motoryzacyjny a także najpotężniejsze korporacje transnarodowe branży elektronicznej i petrochemicznej. Autorka stwierdza, że „wraz z postępem procesów globalizacji i rozwojem gospodarki opartej na wiedzy (GOW) tradycyjny model konkurencji związany z takimi czynnikami jak koszt i technologiczne umiejętności przestał być wystarczający […]. W szybko zmieniającym się, turbulentnym środowisku KTN zmuszone są implementować nowe strategie oparte na innowacjach, elastycznych strukturach i społecznej odpowiedzialności [….]. Nawiązuje do teorii systemów wzajemnych powiązań, która mówi, że każda firma jest zależna od zasobów kontrolowanych przez inne firmy a uzyskuje dostęp do tych zasobów poprzez nawiązywanie więzi ekonomicznych, technicznych, badawczo-rozwojowych, prawnych, administracyjnych i informacyjnych, własnościowych, społecznych, itd. z innymi podmiotami. Pozycję firmy charakteryzują jej źródła zaopatrzenia, kanały dystrybucji, klienci, uczestnictwo w joint venture, aliansach strategicznych, fuzjach, przejęciach, franchisingu […]. Szczególnie interesujące jest wykazanie przez autorkę zbieżności pomiędzy etapami budowy struktur sieciowych korporacji transnarodowych a modelem rozwoju regionalnych integracji gospodarczych oraz powiązanie tych pierwszych z modelem rozwoju globalizacji”. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | TNI | en |
dc.subject | marketing | en |
dc.subject | development | en |
dc.subject | international market | en |
dc.subject | FDI | en |
dc.subject | M&As | en |
dc.subject | organizational models | en |
dc.subject | knowledge economy | en |
dc.subject | brand | en |
dc.subject | creation of value-added | en |
dc.subject | joint ventures | en |
dc.subject | alliances | en |
dc.subject | international management | en |
dc.subject | expansion strategies | en |
dc.subject | environment | en |
dc.subject | alliances | en |
dc.subject | international management | en |
dc.subject | acquisitions | en |
dc.subject | mergers | en |
dc.subject | foreign direct investment | en |
dc.subject | competitiveness | en |
dc.subject | business network | en |
dc.subject | globalization | en |
dc.subject | TNC | pl |
dc.subject | transnational corporation | en |
dc.subject | gospodarka oparta na wiedzy | pl |
dc.subject | przejęcia | pl |
dc.subject | międzynarodowe fuzje | pl |
dc.subject | inwestycje zagraniczne | pl |
dc.subject | elektroniczny | pl |
dc.subject | petrochemiczny | pl |
dc.subject | motoryzacyjny | pl |
dc.subject | innowacyjność | pl |
dc.subject | zarządzanie | pl |
dc.subject | joint venture | pl |
dc.subject | alianse | pl |
dc.subject | marketing | pl |
dc.subject | marka | pl |
dc.subject | sieć | pl |
dc.subject | klaster | pl |
dc.subject | biznes | pl |
dc.subject | kapitał intelektualny | pl |
dc.subject | kreacja wartości dodanej | pl |
dc.subject | gospodarka światowa | pl |
dc.subject | globalizacja | pl |
dc.subject | konkurencyjność | pl |
dc.subject | kooperencja | pl |
dc.subject | kooperacja | pl |
dc.subject | sieci biznesowe | pl |
dc.subject | korporacje transnarodowe | pl |
dc.subject | Renault | pl |
dc.subject | Fiat | pl |
dc.subject | General Motors | pl |
dc.subject | Nissan | pl |
dc.subject | Honda | pl |
dc.subject | BMW | pl |
dc.subject | Daimler | pl |
dc.subject | Volkswagen | pl |
dc.subject | Ford | pl |
dc.subject | Toyota | pl |
dc.title | Rozwój globalnych sieci biznesowych jako strategia konkurencyjna korporacji transnarodowych. Przypadek sektora motoryzacyjnego | pl |
dc.title.alternative | Development of Global Business Networks as a Competitive Strategy of Transnational Corporations. The case of the Automotive Sector | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny | pl |
dc.description.eperson | Magdalena Rosińska-Bukowska |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Książki / Books [2914]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.