Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPlichta, Piotr
dc.contributor.authorPyżalski, Jacek
dc.date.accessioned2014-01-17T08:52:42Z
dc.date.available2014-01-17T08:52:42Z
dc.date.issued2013-12
dc.identifier.citationPlichta, P., Pyżalski, J. (red.), Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej, RCPS w Łodzi, Łódź 2013, ss. 268pl
dc.identifier.isbn978-83-919501-9-7
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/3236
dc.descriptionSpis treści: Nowe media – zagrożenia i szanse dla profilaktyki zachowań dysfunkcjonalnych, Wiesław Poleszak Cyfrowych tubylców trzeba uczyć inaczej. Dlaczego i jak – wprowadzenie, Lechosław Hojnacki Internet w pomocy psychologicznej i promocji zdrowia psychicznego w świetle objawów psychopatologicznych, Bassam Aouil Manipulacja i perswazja w programach telewizyjnych a zachowania dzieci, Stanisław Juszczyk Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną wobec korzystania z Internetu – próba zarysowania nowego obszaru badawczego i wstępne wyniki badań, Piotr Plichta Bullying i cyberbullying a pochodzenie i płeć wśród uczniów angielskiej szkoły, Peter K. Smith, Fran Thompson, Saba Bhatti Bullying tradycyjny a cyberbullying. Przejawy agresji elektronicznej wśród uczestników czatu internetowego, Radosław Mysior Wewnętrzny imperatyw pisania. Społeczne znaczenie i funkcje blogów, Magdalena Szpunar Fora internetowe jako przykład pozytywnego wykorzystania nowoczesnych technologii komunikacyjnych w rozwoju zainteresowań, Marcin Michałowski Dlaczego nauczyciele powinni zaprzyjaźnić się z nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi? Kamila Knol-Michałowska Miejsce technologii informatycznej w dydaktyce muzyki, Piotr Soszyński Projekty dziennikarsko-filmowe w interdyscyplinarnym modelu nauczania z wykorzystaniem telewizji internetowej KMTI@TV, Anna Ucińska, Natalia Warszawskapl
dc.description.abstractZe wstępu: O ile wykorzystywanie nowych mediów w dydaktyce czy, szerzej, w uczeniu się i nauczaniu jest już stosunkowo szeroko podejmowane w literaturze pedagogicznej, o tyle ich wychowawcze aspekty wydają się jeszcze nie mieć należnego im miejsca. Tak więc jednym z ważnych celów publikacji jest pomoc praktykom z obszaru edukacji w lepszym rozumieniu fenomenu uczestnictwa dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów wraz z towarzyszącymi temu zjawisku szansami i zagrożeniami. Innymi słowy, nasze podejście polega na postrzeganiu nowych mediów nie tylko jako instrumentów edukacyjnych bądź narzędzi realizowania negatywnych zachowań, jak np. cyberbullying (agresja elektroniczna), ale również jako środowisko socjalizacyjne i wychowawcze.Zaproszeni do publikacji autorzy nie ograniczają się tylko do przedstawienia pozytywnych i negatywnych aspektów uczestnictwa młodych ludzi w świecie mediów (przede wszystkim tzw. nowych mediów), ale również proponują konkretne rozwiązania dotyczące zarówno dydaktyki, jak i wychowania. Wśród autorów są zarówno uznani badacze międzynarodowi i krajowi, jak i młodzi naukowcy oraz praktycy reprezentujący różne ośrodki akademickie i pozaakademickie.pl
dc.description.sponsorshipWydanie książki zostało sfinansowane przez Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzipl
dc.language.isoplpl
dc.publisherRegionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzipl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjecttechnologie informacyjno-komunikacyjnepl
dc.subjectpedagogika medialnapl
dc.subjectmediapl
dc.subjectInternetpl
dc.titleWychowanie i kształcenie w erze cyfrowejpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookpl
dc.description.epersonPiotr Plichta


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.