Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej
dc.contributor.author | Plichta, Piotr | |
dc.contributor.author | Pyżalski, Jacek | |
dc.date.accessioned | 2014-01-17T08:52:42Z | |
dc.date.available | 2014-01-17T08:52:42Z | |
dc.date.issued | 2013-12 | |
dc.identifier.citation | Plichta, P., Pyżalski, J. (red.), Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej, RCPS w Łodzi, Łódź 2013, ss. 268 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-919501-9-7 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/3236 | |
dc.description | Spis treści: Nowe media – zagrożenia i szanse dla profilaktyki zachowań dysfunkcjonalnych, Wiesław Poleszak Cyfrowych tubylców trzeba uczyć inaczej. Dlaczego i jak – wprowadzenie, Lechosław Hojnacki Internet w pomocy psychologicznej i promocji zdrowia psychicznego w świetle objawów psychopatologicznych, Bassam Aouil Manipulacja i perswazja w programach telewizyjnych a zachowania dzieci, Stanisław Juszczyk Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną wobec korzystania z Internetu – próba zarysowania nowego obszaru badawczego i wstępne wyniki badań, Piotr Plichta Bullying i cyberbullying a pochodzenie i płeć wśród uczniów angielskiej szkoły, Peter K. Smith, Fran Thompson, Saba Bhatti Bullying tradycyjny a cyberbullying. Przejawy agresji elektronicznej wśród uczestników czatu internetowego, Radosław Mysior Wewnętrzny imperatyw pisania. Społeczne znaczenie i funkcje blogów, Magdalena Szpunar Fora internetowe jako przykład pozytywnego wykorzystania nowoczesnych technologii komunikacyjnych w rozwoju zainteresowań, Marcin Michałowski Dlaczego nauczyciele powinni zaprzyjaźnić się z nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi? Kamila Knol-Michałowska Miejsce technologii informatycznej w dydaktyce muzyki, Piotr Soszyński Projekty dziennikarsko-filmowe w interdyscyplinarnym modelu nauczania z wykorzystaniem telewizji internetowej KMTI@TV, Anna Ucińska, Natalia Warszawska | pl |
dc.description.abstract | Ze wstępu: O ile wykorzystywanie nowych mediów w dydaktyce czy, szerzej, w uczeniu się i nauczaniu jest już stosunkowo szeroko podejmowane w literaturze pedagogicznej, o tyle ich wychowawcze aspekty wydają się jeszcze nie mieć należnego im miejsca. Tak więc jednym z ważnych celów publikacji jest pomoc praktykom z obszaru edukacji w lepszym rozumieniu fenomenu uczestnictwa dzieci i młodzieży w świecie nowych mediów wraz z towarzyszącymi temu zjawisku szansami i zagrożeniami. Innymi słowy, nasze podejście polega na postrzeganiu nowych mediów nie tylko jako instrumentów edukacyjnych bądź narzędzi realizowania negatywnych zachowań, jak np. cyberbullying (agresja elektroniczna), ale również jako środowisko socjalizacyjne i wychowawcze.Zaproszeni do publikacji autorzy nie ograniczają się tylko do przedstawienia pozytywnych i negatywnych aspektów uczestnictwa młodych ludzi w świecie mediów (przede wszystkim tzw. nowych mediów), ale również proponują konkretne rozwiązania dotyczące zarówno dydaktyki, jak i wychowania. Wśród autorów są zarówno uznani badacze międzynarodowi i krajowi, jak i młodzi naukowcy oraz praktycy reprezentujący różne ośrodki akademickie i pozaakademickie. | pl |
dc.description.sponsorship | Wydanie książki zostało sfinansowane przez Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | technologie informacyjno-komunikacyjne | pl |
dc.subject | pedagogika medialna | pl |
dc.subject | media | pl |
dc.subject | Internet | pl |
dc.title | Wychowanie i kształcenie w erze cyfrowej | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | pl |
dc.description.eperson | Piotr Plichta |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Książki / Books [2914]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.