Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKur, Rafał
dc.date.accessioned2014-02-09T12:09:07Z
dc.date.available2014-02-09T12:09:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationRafał Kur, "Kto, gdzie, jak, kiedy, skąd i dlaczego zaczął badać estetykę Afryki?", w: Maska 7/2009, ss. 15-23.pl
dc.identifier.issn1898-5497
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/3348
dc.description.abstractEstetyka jako wytwór europejskiej humanistyki siłą rzeczy powinna przy badaniu wytworów kulturowych (nieeuropejskich) umieszczać paradygmaty w kontekstach analizowanych kultur. Transkulturowość pozwala tutaj na przesunięcie elementów metodologicznych względem swojej oraz innej kultury. Założenie to pozwala na szersze zbadanie zjawiska, gdyż autor wychodzi z założenia, iż artefakty to ludzka ekspresja, ale silnie sprzężona z kontekstami interakcji międzyludzkich, które z kolei są pochodną pochodzenia, środowiska, kultury. W tym przypadku autor zwraca uwagę na szanse i zagrożenia podczas badań "estetyki afrykańskiej".pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherKatedra Porównawczych Studiów Cywilizacjipl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.titleKto, gdzie, jak, kiedy, skąd i dlaczego zaczął badać estetykę Afryki?pl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.description.epersonRafał Kur
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska