Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPiotrowska, Renata
dc.contributor.authorRozkosz, Ewa Aleksandra
dc.date.accessioned2014-02-28T19:42:23Z
dc.date.available2014-02-28T19:42:23Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPiotrowska, R., Rozkosz, E. A. (2014). Edukacja medialna i informacyjna w szkole. O analizie programów nauczania. W: E. Głowacka, M. Kowalska, P. Krysiński (red.), Homo communicativus. Współczesne oblicza komunikacji i informacji (s. 393-405). Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.pl
dc.identifier.isbn978-83-231-3175-5
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/3555
dc.description.abstractDyskusja nad edukacją medialną i informacyjną w szkole obejmuje programy nauczania. Do analizy ich zawartości potrzebne jest wieloaspektowe narzędzie, które pozwoli jednoznacznie udzielić odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim stopniu badane programy przewidują kształcenie kompetencji medialnych i informacyjnych? Autorki podjęły próbę opracowania takiego narzędzia, opierając się na technice badawczej Bernarda Berelsona – analizie jawnej zawartości komunikatów. Berelson rekomenduje wykorzystanie wzorcowego schematu treści jako bazy do analizy i oceny dokumentu. Autorki przyjęły podejście Berelsona jako punkt wyjścia tworząc dwuelementowe narzędzie: skalę semantyczną oraz model kompetencji. Narzędzie zostało przygotowane i wykorzystane w ramach projektu „Dzieci Sieci”. Artykuł zawiera opis procedury badawczej zastosowanej w projekcie oraz refleksje nad zaletami i wadami wykorzystanej techniki analizy treści – w odniesieniu do której autorki stawiają tezę, że pozwala ona na bardziej usystematyzowaną oraz zobiektywizowaną ocenę dokumentów.pl
dc.description.sponsorshipMinisterstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, projekt "Dzieci Sieci" finansowany w ramach programu "Obserwatorium Kultury"pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernikapl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectprogramy nauczaniapl
dc.subjectedukacja medialna i informacyjnapl
dc.subjectDzieci Siecipl
dc.subjectBerelson Bernardpl
dc.subjectanaliza treścipl
dc.titleEdukacja medialna i informacyjna w szkole. O analizie programów nauczaniapl
dc.title.alternativeMedia and Information Literacy in School. About the Analysis of Curriculapl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl
dc.contributor.organizationUniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwapl
dc.contributor.organizationDolnośląska Szkoła Wyższa, Wydział Nauk Pedagogicznychpl
dc.description.epersonEwa Rozkosz


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.