Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChomczyński, Piotr
dc.date.accessioned2012-11-10T16:50:59Z
dc.date.available2012-11-10T16:50:59Z
dc.date.issued2012-11-10
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/359
dc.description.abstractCelem niniejszego artykułu jest prezentacja wyników badań skoncentrowanych wokół problematyki szeroko pojętych procesów wewnątrzgrupowych zachodzących w grupach dziewcząt i chłopców przebywających w czterech zakładach poprawczych typu półotwartego w Polsce oraz jednym zakładzie poprawczym o wzmożonym nadzorze wychowawczym dla chłopców. W głównej mierze przedstawione zostanie zagadnienie hierarchizacji oparte na procesach dominacji i podporządkowaniu, które cechują relacje badanej młodzieży, która deklaruje „wyznawanie zasad” tzw. „drugiego życia”. Przeanalizowane zostaną różnice pomiędzy działaniami i mechanizmami stosowanymi przez dziewczęta i chłopców, których celem jest utrzymanie bądź zmiana dotychczasowych relacji hierarchicznych. Badania zostały oparte na metodach jakościowych, wśród których posłużono się techniką jawnej obserwacji quasi-uczestniczącej, techniką wywiadu swobodnego zrealizowanego wśród kadry i wychowanków oraz analizą dokumentów wizualnych.pl
dc.language.isoplpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectbadania jakościowepl
dc.subjectwywiad swobodnypl
dc.subjectobserwacja uczestniczącapl
dc.subjectinstytucje totalnepl
dc.subjectzakład poprawczypl
dc.subjectprocesy grupowepl
dc.titleProblem dominacji i podporządkowania wśród dziewcząt i chłopców w Zakładach Poprawczych typu półotwartego w Polscepl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Łódzki, Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzaniapl
dc.description.epersonPiotr Chomczyński
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska