Show simple item record

dc.contributor.authorChomczyński, Piotr
dc.contributor.authorKonecki, Krzysztof Tomasz
dc.date.accessioned2012-11-14T21:04:21Z
dc.date.available2012-11-14T21:04:21Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationKonecki Krzysztof, Tomasz; Chomczyński Piotr (2004) Wymiar merytokratyczny i sieciowy w percepcji menadżerów polskich firm produkcyjnych, Organizacja i Kierowanie, Nr 3 (117)pl
dc.identifier.issn0137-5466
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/371
dc.descriptionIn the paper we presented the results of our research conducted among production company managers from Poznań, Łódź, Warsaw and Rzeszów. In this article we are interested in the managers' perception of position appointment rules. According to our studies we are able to distinguish two basic symptoms of appointment rules: meritocratic and social net ones. We tried to examine respondents' participation in non-government organizations (NGOs) and frequency of managers' friendship and neighbor contacts. There is also checked a link between meritocratic and net attitude among managers.pl
dc.description.abstractArtykuł dotyczy kulturowych uwarunkowań kapitału społecznego. Główną weryfikowaną hipotezą jest przypuszczenie o istnieniu związku pomiędzy kulturą regionu a pojawieniem się określonych form kapitału społecznego. Analiza tego związku jest przeprowadzana na poziomie socjetalnym i organizacyjnym. Wnioski oparte są na badaniach empirycznych firm produkcyjnych, przeprowadzonych w czterech regionach (Poznań, Łódź, Warszawa, Rzeszów) w roku 2003.pl
dc.description.sponsorshipKBN, NR 2 HOE 016 23pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherKomitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Naukpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectfirmy produkcyjnepl
dc.subjectbadania ilościowepl
dc.subjectstyle przywódczepl
dc.subjectmenadżerowiepl
dc.subjectkierownicypl
dc.subjectkierowaniepl
dc.subjectprzywództwopl
dc.subjectkultura organizacyjnapl
dc.titleWymiar merytokratyczny i sieciowy w percepcji menadżerów polskich firm produkcyjnychpl
dc.title.alternativeThe Meritocratic and Social Net Dimension in Perception of Polish Production Companies Menagersen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Łódzki, Katedra Socjologii Organizacji i Zarządzaniapl
dc.description.epersonPiotr Chomczyński
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska