Show simple item record

dc.contributor.authorByczkowska, Dominika
dc.date.accessioned2012-11-16T07:30:45Z
dc.date.available2012-11-16T07:30:45Z
dc.date.issued2012-07
dc.identifier.citationByczkowska, Dominika (2012) „Ciało to mój największy nauczyciel”. Interakcje z własnym ciałem w pracy tancerza. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 8, numer 2, s. 112- 127, [dostęp dzień, miesiąc, rok] www.przegladsocjologiijakosciowej.org
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/384
dc.description.abstractW tekście przedstawione są wyniki badań nad społecznym konstruowaniem cielesności, przeprowadzone przy wykorzystaniu metodologii teorii ugruntowanej i jakościowych technik badawczych. Celem artykułu jest pokazanie specyficznej interakcji, jaka zachodzi pomiędzy tancerzem i jego ciałem. Powstaniu tej relacji, zwykle w późniejszych etapach kariery tanecznej, sprzyja niewielka liczba formalnych reguł i norm istniejących w danym środowisku tanecznym. Występuje ona zatem w większym stopniu wśród tancerzy artystycznych niż sportowych. Relacja tancerza z jego ciałem tworzona jest w procesie negocjowania i poznawania reakcji ciała na działania podejmowane przez tancerza. Ciało jest przez tancerza traktowane jako aktor, który podejmuje własne decyzje i czasami nie pozwala tancerzowi realizować jego zamiarów, na przykład związanych z normami panującymi w określonych grupach społecznych. Dla porównania w jak różnorodne interakcje z własnym ciałem mogą wchodzić jednostki podjęta zostaje także tematyka relacji z ciałem w procesie autoterapeutycznym. Przedstawienie obu tych zagadnień pokazuje także dwa odmienne sposoby komunikowania się z własną cielesnością.pl_PL
dc.publisherWydawnictwo UŁ
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectautoetnografia analitycznapl_PL
dc.subjectautoterapiapl_PL
dc.subjectnegocjowaniepl_PL
dc.subjectinterakcjapl_PL
dc.subjecttaniecpl_PL
dc.subjectcielesnośćpl_PL
dc.title„Ciało to mój największy nauczyciel”. Interakcje z własnym ciałem w pracy tancerza
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.contributor.organizationUniwersytet Łódzki
dc.description.epersonDominika Byczkowska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska