Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorByczkowska, Dominika
dc.date.accessioned2012-11-16T07:30:45Z
dc.date.available2012-11-16T07:30:45Z
dc.date.issued2012-07
dc.identifier.citationByczkowska, Dominika (2012) „Ciało to mój największy nauczyciel”. Interakcje z własnym ciałem w pracy tancerza. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 8, numer 2, s. 112- 127, [dostęp dzień, miesiąc, rok] www.przegladsocjologiijakosciowej.org
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/384
dc.description.abstractW tekście przedstawione są wyniki badań nad społecznym konstruowaniem cielesności, przeprowadzone przy wykorzystaniu metodologii teorii ugruntowanej i jakościowych technik badawczych. Celem artykułu jest pokazanie specyficznej interakcji, jaka zachodzi pomiędzy tancerzem i jego ciałem. Powstaniu tej relacji, zwykle w późniejszych etapach kariery tanecznej, sprzyja niewielka liczba formalnych reguł i norm istniejących w danym środowisku tanecznym. Występuje ona zatem w większym stopniu wśród tancerzy artystycznych niż sportowych. Relacja tancerza z jego ciałem tworzona jest w procesie negocjowania i poznawania reakcji ciała na działania podejmowane przez tancerza. Ciało jest przez tancerza traktowane jako aktor, który podejmuje własne decyzje i czasami nie pozwala tancerzowi realizować jego zamiarów, na przykład związanych z normami panującymi w określonych grupach społecznych. Dla porównania w jak różnorodne interakcje z własnym ciałem mogą wchodzić jednostki podjęta zostaje także tematyka relacji z ciałem w procesie autoterapeutycznym. Przedstawienie obu tych zagadnień pokazuje także dwa odmienne sposoby komunikowania się z własną cielesnością.pl_PL
dc.publisherWydawnictwo UŁ
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectautoetnografia analitycznapl_PL
dc.subjectautoterapiapl_PL
dc.subjectnegocjowaniepl_PL
dc.subjectinterakcjapl_PL
dc.subjecttaniecpl_PL
dc.subjectcielesnośćpl_PL
dc.title„Ciało to mój największy nauczyciel”. Interakcje z własnym ciałem w pracy tancerza
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.contributor.organizationUniwersytet Łódzki
dc.description.epersonDominika Byczkowska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska