dc.contributor.author | Byczkowska, Dominika | |
dc.date.accessioned | 2012-11-16T07:33:16Z | |
dc.date.available | 2012-11-16T07:33:16Z | |
dc.date.issued | 2006-11 | |
dc.identifier.citation | Byczkowska, Dominika (2006) “Solidarność zawodowa jako wynik socjalizacji wtórnej. Na przykładzie zawodu lekarza.” Qualitative Sociology Review, Tom II Numer 1. Pobrany Miesiąc, Rok (http://www.qualitativesociologyreview.org /PL/archive_pl.php) | pl |
dc.identifier.uri | http://depot.ceon.pl/handle/123456789/387 | |
dc.description.abstract | Artykuł ten prezentuje wnioski z badań przeprowadzonych w oparciu o metodologię teorii ugruntowanej z wykorzystaniem jakościowych technik badawczych. W artykule zaprezentowane zostały elementy i mechanizmy budowania i podtrzymywania solidarności zawodowej lekarzy, stosowane w trakcie edukacji na uczelni medycznej. Są nimi: przekazywane w procesie nauczania techniki neutralizacyjne, stechnicyzowany język, wiedza merytoryczna i tzw. niby-wiedza, monopolizacja czasu, wyznawane przez środowisko wartości, samokontrola, wspieranie członków swojego środowiska oraz występujące tu rytuały inicjacyjne i integracyjne. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo UŁ | pl |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | monopolizacja czasu | pl |
dc.subject | wartości grupowe | pl |
dc.subject | grupy profesjonalne | pl |
dc.subject | rytuały integracyjne | pl |
dc.subject | rytuały inicjacyjne | pl |
dc.subject | techniki neutralizacji | pl |
dc.subject | solidarność zawodowa | pl |
dc.title | Solidarność zawodowa jako wynik socjalizacji wtórnej. Na przykładzie zawodu lekarza | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.description.eperson | Dominika Byczkowska | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |