Show simple item record

dc.contributor.authorByczkowska, Dominika
dc.date.accessioned2012-11-16T07:33:16Z
dc.date.available2012-11-16T07:33:16Z
dc.date.issued2006-11
dc.identifier.citationByczkowska, Dominika (2006) “Solidarność zawodowa jako wynik socjalizacji wtórnej. Na przykładzie zawodu lekarza.” Qualitative Sociology Review, Tom II Numer 1. Pobrany Miesiąc, Rok (http://www.qualitativesociologyreview.org /PL/archive_pl.php)pl
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/387
dc.description.abstractArtykuł ten prezentuje wnioski z badań przeprowadzonych w oparciu o metodologię teorii ugruntowanej z wykorzystaniem jakościowych technik badawczych. W artykule zaprezentowane zostały elementy i mechanizmy budowania i podtrzymywania solidarności zawodowej lekarzy, stosowane w trakcie edukacji na uczelni medycznej. Są nimi: przekazywane w procesie nauczania techniki neutralizacyjne, stechnicyzowany język, wiedza merytoryczna i tzw. niby-wiedza, monopolizacja czasu, wyznawane przez środowisko wartości, samokontrola, wspieranie członków swojego środowiska oraz występujące tu rytuały inicjacyjne i integracyjne.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo UŁpl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectmonopolizacja czasupl
dc.subjectwartości grupowepl
dc.subjectgrupy profesjonalnepl
dc.subjectrytuały integracyjnepl
dc.subjectrytuały inicjacyjnepl
dc.subjecttechniki neutralizacjipl
dc.subjectsolidarność zawodowapl
dc.titleSolidarność zawodowa jako wynik socjalizacji wtórnej. Na przykładzie zawodu lekarzapl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Łódzkipl
dc.description.epersonDominika Byczkowska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska